۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۸۵۱۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

لزوم بکارگیری ظرفیت عید قربان در راستای تقویت وحدت جهان اسلام

لزوم بکارگیری ظرفیت عید قربان در راستای تقویت وحدت جهان اسلام
مازندران - حجت الاسلام شکریان با اشاره به اینکه از ظرفیت عید قربان باید برای وحدت جهان اسلام استفاده شود، گفت: عید قربان، عید تسلیم شدن انسان در برابر دستورات الهی است.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تبریک فرا رسیدن عید قربان، گفت: عید قربان یکی از مهم ترین اعیاد برای مسلمانان و رهایی انسان مؤمن و مسلمان از تعلقات دنیوی است.
 
وی با اشاره به اهمیت این عید برای مسلمانان، اظهار داشت: عید قربان، عید توحید و تسلیم شدن انسان مسلمان در برابر دستورات الهی است.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به اهمیت این روز در آموزه های اسلامی، افزود: عید قربان یکی از با اهمیت ترین اعیاد در اسلام است و اوج بندگی و تسلیم بودن انسان مسلمان در برابر دستورات و اوامر الهی و اسلامی است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنت ذبح و قربانی، تصریح کرد: با توجه به شرایط بسیار سخت معیشتی و اقتصادی برخی اقشار جامعه، می توان از این عید بزرگ مسلمانان و ظرفیت عظیم این روز برای ترویج کمک مومنانه و مواسات بهره گرفت.
 
حجت الاسلام شکریان در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اهمیت درک عظمت این عید برای مسلمانان و فرصت ارزشمند عید قربان  برای تقرب به درگاه الهی خاطرنشان کرد: غسل کردن، برپایی نماز عید، خواندن دعای ندبه و دعای چهل و هشتم و چهل و ششم از صحیفه سجادیه و  زیارت عاشورا و  قربانی کردن از اعمالی است که توسط بزرگان دین مورد سفارش قرار گرفته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به بهره گیری از ظرفیت این عید برای وحدت و مودت دنیای اسلام، بیان داشت: مستکبران عالم همواره بدنبال تفرقه و اختلاف افکندن بین مسلمانان هستند و همیشه از وحدت دنیای اسلام ضربه خوردند و باید از ظرفیت این عید برای وحدت هرچه بیشتر مسلمانان بهره گرفت و نقشه های شوم آنان را با شکست مواجه کرد./950/پ210/
ارسال نظرات