۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۸۵۱۸۶

گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر در یک اثر

گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر در یک اثر
کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر گزارش کامل واقعه غدیر از آغاز حرکت از مدینه به مکه و حضور در غدیر و مراسم سه روزه غدیر در قالب ادبیات داستانی اما کاملا مستند است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، موسسه انتشارات دلیل ما، بمناسبت ایام عیدغدیرخم کتاب « گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» نوشته حجت‌الاسلام محمدباقر انصاری را به مناسبت ایام عید غدیر روانه بازار نشر کرده است.

گزارش کامل واقعه غدیر از آغاز حرکت از مدینه به مکه و حضور در غدیر و مراسم سه روزه غدیر. این گزارش در قالب ادبیات داستانی است اما کاملاً مستند است و از عناصر خیال به دور است. حجم کم و اطلاعات کامل این کتاب یکی از علت های استقبال از آن است تا آن جا که تاکنون در طی 40 چاپ، تیراژ کتاب حدود نیم میلیون نسخه رسیده است.

خواننده این کتاب با تمامی جزئیات این واقعه از فرمان خداوند، اجرای رسول خدا (ص) و خطبه ایشان، بیعت همگانی و استثنایی مردم، توطئه های منافقین و بالاخره عظمت غدیر و وظایف شیعیان در قبال این پیام و پیام رسانی آشنا می شود.

ساختار کتاب

این کتاب دارای بخش هایی با عناوین عظمت غدیر، از مدینه تا غدیر، سخنرانی غدیر و مراسم سه روزه در غدیر است که با مقدمه «غدیر داستان اعتقاد» به چاپ رسیده است. این کتاب در قالب ادبیات داستانی اما کاملا مستند تنظیم شده است و از عنصر خیال به دور است.

ویژگی های اثر

حجم کم و اطلاعات کامل «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» یکی از علل استقبال کم نظیر از آن است، به گونه ای که تا کنون 000/10 هزار جلد از آن به چاپ رسیده است. خواننده این کتاب با تمامی جزییات واقعه غدیر از فرمان خداوند، اجرای فرمان از سوی رسول خدا(ص) و خطبه ایشان، بیعت همگانی و استثنایی مردم، توطئه های منافقان و بالاخره عظمت غدیر و وظایف شیعیان در قبال این پیام و پیام رسانی آشنا می شود.

در نقطه ى غدير توقفى بايد، كه با حقيقت انسان سر و كار دارد. هزار و چهارصد سال است كه شيعه زلال پر بركت غدير را به پاى درختان ولايت مى افشاند، و از آن بيابان خشك باغ هاى پر ثمر اعتقادى و گل هاى زيباى محبت را پرورش مى دهد.

حجم کم کتاب را نیز می‌توانید به دیگر ویژگی این کتاب اضافه کنید که خوانندگانی که می‌خواهند در کمترین زمان بهترین استفاده را ببرند خوب است.

برشی از کتاب:

نگارنده در صفحات اولیه کتاب درباره واقعه غدیرخم را مورد بررسی قرار داده است و در ادامه چنین می نویسد:

عظمت خاص غدير را در جهات زير مى توان ترسيم كرد:

1. شرايطى كه براى ابلاغ اين اصل اعتقادى اسلام بر پا شد كه آن اجتماع بزرگ و شيوه ى خاص بيان و منبر، فقط در اين ماجرا بوده است. بخصوص مسئله ى وداع پيامبر صلى اللَّه عليه و آله با مردم حاكى از اين بود كه با اعلام ولايت اسلام از نظر دشمنان خارجى نفوذ ناپذير شده است.

2. مسئله ى امامت فقط بصورت يك خبر و پيام و خطابه اجرا نشد، بلكه بعنوان حكم و فرمان اجرا گرديد، و با گرفتن بيعت از عموم مسلمانان و تعهد گرفتن از آنان اعلام شد.

3. شرايط جغرافيايى غدير كه قبل از تقاطع جاده ها در جحفه و پيش از تفرق قبايل بوده است. همچنين توقف سه روزه در بيابانى داغ و شرايط زمانى حجة الوداع پس از ايام حج كه عظيم ترين اجتماع مسلمانان تا آن روز بود.

4.مقام مخاطِب خطبه، و نيز حالت خاص مخاطَبين يعنى

حاجيان، آن هم پس از اتمام حج و هنگام بازگشت، و نيز اعلام نزديكى رحلت پيامبر صلى اللَّه عليه و آله، چه آنكه حضرت 70 روز پس از اين سخنرانى از دنيا رحلت نمودند.

5. خطاب خداوند كه: ‘اى پيامبر، ابلاغ كن آنچه از طرف خداوند بر تو نازل شده كه اگر ابلاغ نكنى رسالت خود را نرسانده اى’، كه در هيچيك از فرامين الهى چنين مطلبى گفته نشد.

6. بيم پيامبر صلى اللَّه عليه و آله از كارشكنى هاى منافقين، و دستور قاطع الهى بر لزوم ابلاغ حكم ولايت و امامت براى آينده ى مسلمين، از خصوصيات ابلاغ اين حكم الهى بود.

7. ضمانت الهى بر حفظ پيامبر صلى اللَّه عليه و آله از شرّ دشمنان در خصوص اين ابلاغ و رسالت كه در هيچيك از احكام الهى چنين ترسى نبود و چنين ضمانتى انجام نشد.

موسسه انتشارات دلیل ما، بمناسبت ایام عیدغدیرخم کتاب « گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» نوشته حجت‌الاسلام محمدباقر انصاری را در 48 صفحه قطع رقعی و با جلد شومیز، تجدید چاپ کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات دلیل ما به قم- بلوار معلم- مجتمع ناشران - طبقه همکف - واحد ۹ مراجعه کرده، یا با تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ و ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳ تماس بگیرند.

 

ارسال نظرات