۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۶۸۵۱۹۸

مروری بر برخی فعالیت‌های جهادی مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد

مروری بر برخی فعالیت‌های جهادی مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد
در روزهایی که کرونا خیلی‌ها را خانه‌نشین کرده بود، باز هم او منشاء اثر بود. در گوشه‌ای با عده‌ای اهل رسانه، طرح آن‌چه باید کرد را می‌نوشت.

به گزارش خبرگزاری رسا؛ بین دوستان به ساده‌زیستی و روحيهٔ جهادی شناخته می‌شد. اما می‌توان ویژگی شاخص‌ او را ایستادن در خط مقدم نبرد، دانست. هر نقطه‌ای که تشخیص می‌داد، جبهه آنجاست اما عرصه خالیست. از یک رو ریشه‌ها و ساز و کارهای صهیونیزم جهانی را مطالعه می‌کرد و در روی دیگر ترفندها و نفوذهای بهائیت را برملا می‌ساخت. راه که در این عرصه‌ها هموارتر می‌شد، با نگاه مولدش و هبهٔ داشته‌های خود، مجموعه‌هایی را به جریان می‌انداخت و روحیهٔ جهادی‌اش را در آن‌ها اشراب می‌کرد. اما خودش را محدود و راکد نمی‌دید. بار دیگر با نگاهی جریان‌شناسانه به معنویت‌های انحرافی و کاذب در سینما می‌پرداخت که دو کتاب «اسطوره‌های صهیونیستی در سینما» و « فرقه‌ها، عرفان واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» نتیجه این بعد از زندگی جهادی‌اش بود.

همیشه به رسانه و فهم دقیق از آن توجه داشت چرا که رسانه را سلاح به‌روز دشمن می‌دانست. از مطالعات دین و رسانه در مرکز پژوهش‌های صدا و سیما گرفته تا دبیری کارگروه فقه و رسانه در برخی از موسسات مطالعاتی فقهی در قم و از عضویت در هیأت مدیره انجمن‌ مطالعات فضای مجازی و تا مشارکت در تاسیس و عضویت در انجمن سواد رسانه حوزه همه از همین نگاه نشأت می‌گرفت. میراثش در این ساحت نیز ستودنی‌ست؛ برگزاری دوره‌های مستمر نخبگانی در موضوع سواد رسانه با مخاطب طلاب و دانشجویان، سال‌ها تدریس رسانه به طلاب حوزهای علمیه خواهران و طلاب غیر ایرانی در جامعه‌المصطفی با رویکرد تربیت کنشگر فعال از جمله میراث ماندگار اوست.

در روزهایی که کرونا خیلی‌ها را خانه‌نشین کرده بود، باز هم او منشاء اثر بود. در گوشه‌ای با عده‌ای اهل رسانه، طرح آن‌چه باید کرد را می‌نوشت، در قرارگاهی تلاش می‌کرد عملیات رسانه‌ای دشمن و روش خنثی‌سازی آن را تبیین کند و در گوشه‌ای با جهادی‌های دل میدان در مانور مواسات شرکت می‌کرد.

با اینکه در چندین دانشگاه تدریس می‌کرد و مولف و پژوهشگر شناخته شده‌ای در حوزهٔ خود بود، در کنار اینکه معاونت پژوهشی قرارگاهی راهبردی -وابسته یکی از نهادهای انقلابی- را برعهده داشت و فرصت‌های مادی بسیاری داشت اما زندگی بسیار ساده‌اش درون خانه‌ای اجاره‌ای در محلهٔ پردیسان قم در جریان بود و هم‌پای همیشه‌گی‌اش یک موتور CDI قدیمی بود و به معنای واقعی خود را وقف انقلاب و حوزه کرده بود.

استاد جهادی، مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد اهل ابرقوی یزد بود، اشتیاق دین و علم دینی به قم کشاندش و دغدغهٔ محرومین و مستبصرین راهی سیستان و بلوچستانش می‌کرد.
اشارات مقام معظم رهبری او را به دل میدان جهاد اقتصاد مقاوتی کشاند و فهم دقیق جنگ شناختی را کار ویژه‌های اصلی او ساخت.

ارسال نظرات