۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۸۵۲۲۴
گزارش؛

پلیس در حمایت از مردم؛ فرزند تولیت مرقد امام در حمایت از اغتشاشگران!

پلیس در حمایت از مردم؛ فرزند تولیت مرقد امام در حمایت از اغتشاشگران!
اغتشاشگران در خلال اعتراض مردم خوزستان با تیر اندازی سعی بر ایجاد ناامنی داشتند که با ورود پلیس ناکام ماندند؛ در این میان سید احمد مصطفوی به حضور پلیس اعتراض کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا؛ در کشور های مختلف دنیا، مردم به خاطر مشکلات عمومی بزرگ به خیابان ها می آیند تا خواسته های خود را فریاد بزنند و از مسئولان مطالبه میدانی انجام دهند؛ در این میان پلیس نیز بنابر وظیفه خود، کنترل اعتراضات را برعهده دارد که با تمام امکانات در میدان اعتراضات حاضر می شود.

البته این تقابل نیروی های پلیس با مردم در غرب به جهت اختیار کامل پلیس در سرکوب مردم، گاه خبرساز می شود و تصاویری از درگیری خشن نیروی های پلیس در سرکوب مردم منتشر می شود.

پلیس در حمایت از مردم؛ تولیت حرم مطهر در حمایت از اغتشاشگران!پلیس در حمایت از مردم؛ تولیت حرم مطهر در حمایت از اغتشاشگران!پلیس در حمایت از مردم؛ تولیت حرم مطهر در حمایت از اغتشاشگران!

حضور نیروی های پلیس در اعتراضات بنابر وظیفه قانونی است زیرا در صورت عدم کنترل اعتراضات و عدم حفاظت از مردم این اعتراضات توسط اراذل و اوباش به ناامنی شهری بدل خواهد شد که در این صورت خواسته مردم به حاشیه می رود و در نتیجه نه تنها مشکلی از مردم حل نخواهد شد که ناامنی شهری و تخریب اموال عمومی و خصوصی به دردشان اضافه خواهد گشت.

در این زمینه نیز نیرو انتظامی در ایران به حسب وظیفه خود برای کنترل اعتراضات وارد میدان می شوند و از مردم در برابر تروریست های مسلح محافظت می کنند به گونه ای که تاکنون چندین تن از نیروی انتظامی در سال های گذشته برای دفاع از امنیت مردم به شهادت رسیده اند.  

چند روزی است استان خوزستان به خاطر بی کفایتی و ناکارآمدی مسئولان مربوط به تامین زیرساخت های شهری و عدم اجرای تکالیف قانونی مقرر در برنامه توسعه،، شاهد اعتراضات بوده است که این اعتراضات تاکنون ادامه دارد؛ این اعتراضات از ۲۴ تیر ۱۴۰۰ در شهرهای مختلفی در استان خوزستان  آغاز شده و تاکنون ادامه داشته‌است. معترضان به انتقال آب کارون، عدم تأمین حق آبه هورالعظیم و رودخانه‌ها، و کم‌آبی و خشک‌شدن تالاب‌ها و زمین‌های کشاورزی در خوزستان اعتراض دارند. عمدهٔ این اعتراض‌ها در شهرهای اهواز، هویزه، شادگان، حمیدیه، خرمشهر، بستان، سوسنگرد، دزفول، و ایذه روی داده‌است؛ البته میان مطالبات به حق مردم در تامین آب و سوء استفاده ضد انقلاب باید تفاوت قائل شد. هم چنین  آیات عباس کعبی، محسن حیدری و عبدالکریم فرحانی از نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس خوزستان و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌ فرد، نماینده ولی فقیه در این استان بر لزوم پیگیری حل بحران آب در این منطقه از سوی مسؤولان تأکید کردند. کارگروه ویژه ای نیز در مجلس برای پیگیری مشکلات خوزستان راه اندازی شد. بنیاد مستضعفان، سپاه و نیروهای داوطلب جهادی به مشکل کم‌آبی خوزستان ورود کرده و با تانکر به مناطق بحرانی آب رسانی کردند. آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب هم وعده داد اگر دولت فعلی خسارت مردم را جبران نکند، در دولت بعدی در نخستین فرصت این خسارت جبران می‌شود.

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت : با انتشار خبر صدور مجوز پروژه‌های جدید انتقال آب کارون و همچنین خشک شدن رودخانه کرخه و هورالعظیم شبکه‌های معاند با هدف ایجاد آشوب و ناآرامی اقدام به تحریک احساسات مردم کردند

 با طولانی شدن اعتراضات در روزهای گذشته، نیروی انتظامی برای کنترل اعتراضات و حفاظت از مردم در اعتراضات حاضر شده است.

در این میان کلیپی از نیروی پلیس که در حال صحبت با مردم برای همدردی است در شبکه های  اجتماعی منتشر شده که در آن، مامور نیروی انتظامی از مردم تقاضا می کند اعتراضات به صورت کنترل شده باشد تا تروریست های مسلح از جمعیت سو استفاده نکنند.

تعداد بازدید : 7

با این حال گروه های تروریستی در چند روز اخیر و در خلال اعتراضات دست به اسلحه بردند که منجر به درگیری و تیراندازی میان پلیس و این گروه شد.

اغتشاشگران
تعداد بازدید : 3

همچنین در این درگیری ها ستوان سوم ضرغام پرست در شب عید قربان به شهادت رسید که در بخشی از اطلاعیه فرماندهی انتظامی خوزستان در تشریح این ماجرا آمده است:

لازم به ذکر است؛ طبق گفته سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر، شب گذشته(29 تیر ماه جاری) ماموران یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان در حین پاکسازی در شهرک طالقانی، توسط اغتشاشگران غافلگیر و در یکی از محله ها از بالای پشت بام هدف رگبار گلوله قرار گرفتند. در این اتفاق دو مامور جان بر کف که با هم برادر بودند، یکی به شهادت رسید و دیگری نیز از ناحیه پا مجروح و به مرکز درمان منتقل شد.

با سپری شدن چند روز از آغاز اعتراضات، واکنش ها به آن زیاد بوده است و مخالفان نظام نیز هر یک پیام هایی را صادر کردند؛  در این میان مریم رجوی ضمن حمایت از اعتراضات و درگیری های مسلحانه ترویست ها با محکوم کردن شلیک به افراد مسلح گفت: «درود به مردم بپاخاسته اهواز و سراسر خوزستان که در عطش آب و آزادی با فریاد هیهات مناالذله به خیابان‌ها آمده‌اند. رژیم چپاولگر آخوندی آب، برق، نان و واکسن را از مردم دریغ می‌کند تا از جیب مردم هزینه تبهکاریهای اتمی، موشکی و جنگ‌افروزی در منطقه را تأمین کند.

در این میان مقامات داخلی نیز واکنش نشان دادند از جمله قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان نیز با آغاز اعتراضات، وجود تجمعات و اعتراض‌ها را تکذیب کرد و بیان داشت که در شهرهای خوزستان هیچگونه اعتراضی وجود نداشته و و فیلم‌ها را «جعلی» خواند.

 از طرفی محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه از دادستان کل کشور و سازمان بازرسی خواسته‌است بحران آب خوزستان را تا حل مشکل و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه پیگیری کنند و گزارش آن را نیز به اطلاع مردم برسانند.

با گسترش اعتراضات واکنش های مجازی نیز به این اتفاقات زیاد بوده است از جمله فرزند تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام، عکسی که پیش از این توسط آشوب طلبان منتشر شده بود را در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد.

پلیس در حمایت از مردم؛ تولیت حرم مطهر در حمایت از اغتشاشگران!

این اقدام وی واکنش های تند فعالان مجازی را در پی داشت و مخاطبان رسا پیام های متعددی را ارسال کردند، مخاطبی با نام احمد توسلی نوشت:

آیا مشکل آب خوزستان و بی تدبیری مسئولان اجرایی دولت تدبیر و امید در این زمینه تقصیر پلیس است؟! و با رفتن نیروهای پلیس مشکل آب مردم حل خواهد شد؟! باید از سیداحمد مصطفوی پرسید که آیا می داند رفتن نیروی های پلیس به نفع چه گروه هایی است؟! و آیا می داند که وظیفه و حل این معضل که سالیان سال است مشکل مردم خوزستان می باشد بر عهده مسئولان اجرایی استان است؟ آیا می داند که 8 سال است مسئولیت اجرایی در دستان دولت محبوب او است؟

همچنین مخاطبی دیگر اظهار داشت:

ممکن است نامت احمد باشد و شهرتت خمینی اما در معرفت و بصیرت فرسنگ ها دور از احمد خمینی باشی.

ر.م نوشت:

سید احمد مصطفوی به جای حمله به پلیس باید از مردم عذرخواهی کند! مسئولان که میان مردم نمی آیند حداقل به خاطر حمایت از این دولت ناکارآمد از مردم عذر خواهی کند!

کابران توییتر نیز به این استوری واکنش نشان دادند و توییت هایی منتشر کردند:

پلیس در حمایت از مردم؛ تولیت حرم مطهر در حمایت از اغتشاشگران!پلیس در حمایت از مردم؛ تولیت حرم مطهر در حمایت از اغتشاشگران!پلیس در حمایت از مردم؛ تولیت حرم مطهر در حمایت از اغتشاشگران!

البته واکنش ها به حوادث  این روز های خوزستان فقط به صورت مجازی نبوده است به طوری که طلاب خوزستانی با حضور در میان مردم سعی کردند تا با میانجی گری مانع از کشیدن شدن اعتراضات به خشونت شوند.

پلیس در حمایت از مردم؛ تولیت حرم مطهر در حمایت از اغتشاشگران!

در هر صورت در سال های گذشته بارها مردم خوزستان مطالبه آب داشته اند که امام جمعه استان و بسیج با حضور در میان مردم ضمن همدردی اقداماتی برای حل موقت مشکل انجام داده اند البته بارها نیز از مسئولان اجرایی مطالبه کرده اند اما خبری از مسئولان دولتی نشده است که به نظر می رسد اگر مردم خوزستان عزمی جدی در حل مشکلات می دیدند تحمل می کردند اما در 8 سال است نه تنها مشکل حل نشده است که مردم عزمی جدی برای حل اساسی مشکل ندیده اند.

گزارش از فاطمه رضایی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
شاید داره روی ضد انقلاب خارج نشین کار میکنه تا هدایتشان کنه.
0
0