۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۸۵۲۲۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مجلس بر عملکرد مسؤولان اجرایی کشور نظارت بیشتری اعمال کند

مجلس بر عملکرد مسؤولان اجرایی کشور نظارت بیشتری اعمال کند
مازندران - امام جمعه ساری به اهمیت وظیفه نظارتی مجلس در کشور اشاره کرد و گفت: مجلس بر عملکرد مسؤولان اجرایی کشور نظارت بیشتری اعمال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با اشاره به انتخابات مهم 28 خرداد امسال، گفت: دشمنان بسیار تلاش کردند تا مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و ناجوانمردانه به تبلیغات، سیاه نمایی، دروغ و شایعه پراکنی در فضای مجازی و عیینی پرداختند، اما شکست خوردند.

وی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن دهه امامت و ولایت اشاره کرد و با بیان این که جریان غدیر بزرگترین حادثه زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) بود، افزود: خداوند متعال به نتیجه رسیدن 23 سال رسالت پیامبر اسلام را به پیام رسانی غدیر وابسته کرد.

امام جمعه ساری، حکومت داری دین را یکی از مهم ترین پیام های غدیر دانست و بیان داشت: فلسفه سیاسی اسلام در غدیر بر مبنای حکمرانی و حکومت داری دین و مردم سالاری دینی رقم خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز غدیر عملی این است که دین می تواند دنیا را اداره و آخرت را نیز آباد کند، ادامه داد: اگر امروز در این زمینه موفق نباشیم یعنی غدیر تاریخی و غدیر ترویجی و تبیینی را زیر سؤال بردیم که عملاً نشان می دهیم که دین نمی تواند حکومت داری کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: امروز مسؤولان با عملکرد خود یک غدیری را رقم می زنند که اگر موفق باشند آن غدیر تاریخی و ترویجی اثبات می شود و دنیا می فهمد که راه سعادت جدایی دین از سیاست نیست بلکه تلفیق دین و سیاست است.

امام جمعه ساری با بیان این که مردم ناکارآمدی مسؤولان را به پای اصلاح طلب و اصولگرا نمی نویسند بلکه پای اصل دین می نویسند، گفت: مسؤولان باید به جایگاه خود توجه کنند و با کم کاری و ناکارآمدی زمینه ساز ناکارآمد جلوه دادن دین و ارزش های اسلامی نشوند.

وی با بیان این که با کارکرد مثبت مسؤولان پیام بزرگی را عملی و اثبات خواهیم کرد، افزود: کارآمدی مدیران و مسؤولان کشور، غدیر دیگری را در بستر اعتقادی رقم می زند و گذشته این کشور را که زورگویی بوده را نفی می کند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت وظیفه نظارتی مجلس در کشور اشاره کرد و گفت: مجلس می تواند در قوانین و مقررات یک ریل گذاری صحیحی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به مشکلات امروز مردم خوزستان اشاره کرد و با بیان این که این استان بیشترین آب و ثروت را دارد و بیشترین آسیب را در جنگ تحمیلی دیده است، افزود: حق خوزستان نیست که امروز چنین وضعیتی را داشته باشد.

وی با تأکید براین که مجلس باید از اختیارات خود بر عملکرد مسؤولان اجرایی کشور نظارت بیشتری داشته باشد، گفت: باید روی کارشناسی ترین شعار ها و عنوان ها یعنی تولید که مقام معظم رهبری سال ها است شعار سال را بر محور تولید انتخاب می کنند، توجه بشتری صورت گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که موانع تولید باید برداشته شود و تولید باید در این کشور افزایش پیدا کند، تصریح کرد: حرکت روی ریل موجود خیلی زیبنده کشور نیست و گاهی باید یک ریل گذاری جدیدی انجام شود./950/پ210/

ارسال نظرات