۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۸۵۲۴۹
سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق:

علت حضور آمریکا در عراق برای مقابله با چین است

علت حضور آمریکا در عراق برای مقابله با چین است
سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق در عراق گفت: علت اصلی حضور نظامی آمریکا در عراق قطع کردن جاده ابریشم و مقابله با چین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محمود الربیعی گفت ابتدا باید مشخص کنیم آمریکایی‌ها چرا در عراق هستند؟ آیا به خاطر چشم و ابروی جوانان و ملت ماست؟ به خاطر خدمت به ماست؟ به خاطر آسفالت کردن خیابان‌ها یا ارائه خدمات برق و ... است؟ چه خدماتی آنان به ما می‌دهند؟

الربیعی افزود آمریکایی‌ها به چندعلت اساسی در عراق حضور دارند که مهم‌ترین آنها، قطع کردن جاده ابریشم است. همه می‌دانند سازندگی در عراق به جاده ابریشم و توافقنامه چین بستگی دارد. چین و آمریکا امروز با یکدیگر کشمکش دارند. همه می‌شنوند که دولت آمریکا می‌گوید ما در خاک عراق و مناطق غربی هستیم تا جاده ابریشم را قطع کنیم.

الاعاجیبی: مذاکره کنندگان با واشنگتن در خلاصی از شر سلطه آمریکا جدی باشند

خبری دیگر از عراق؛ کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق خواستار رهایی این کشور از سلطه آمریکا است.

وبسایت خبری المعلومه گزارش داد سعران الاعاجیبی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق از مذاکره کنندگان عراقی خواست برای دستیابی به توافق نهایی با واشنگتن در زمینه خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، تصمیمات واحد و منسجمی اتخاذ کنند.

وی گفت: نمایندگان مجلس عراق از مذاکره کنندگان عراقی می‌خواهند از فرصت استفاده کنند و به حاکمیت ملی و خواسته‌های مردم برای خلاص شدن از شر سلطه آمریکا نگاه جدی داشته باشند.

الاعاجیبی افزود: عراق قادر است موقعیت سیاسی و اقتصادی خود را به دور از نفوذ نظامی آمریکا تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: منافع ملی عراق باید در وهله اول توافق در مورد چشم انداز‌های سیاسی مسیر مذاکرات عراق باشد که اواخر ماه جاری میلادی آغاز می‌شود./۹۸۸/

منبع: العهد

ارسال نظرات