۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۶۸۵۲۵۲
شیخ خالد الملا:

حج واقعی می‌تواند تمام مصائب و چالش‌های جهان را خاتمه دهد

حج واقعی می‌تواند تمام مصائب و چالش‌های جهان را خاتمه دهد
رئیس انجمن علمای اهل‌سنت عراق گفت: امروز همه در مقابل اسلام و امت اسلامی و تاریخ مسئولیم و باید این مصائب و چالش ها و مظالم در جهان اسلام خاتمه یابد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ خالد ملا از رهبران ارشد اهل‌سنت عراق در کنگره بین‌المللی «حج؛ جهان اسلام، چالش‌ها و راهکارها» که عصر امروز به صورت مجازی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، با بیان اینکه حج یک عبادت جمعی است، اظهار کرد: اعمال همگی بر جمعی و اجتماعی بودن این فریضه دلالت دارند. از شعار واحد «لبیک لا شریک لبیک» تا طواف و وقوف و رمی، همگی بر وحدت عمل حکایت می‌کنند و این وحدت عمل ناشی از وحدت‌نظر و اندیشه است.

وی با بیان اینکه در حج، نفس اجتماع در زمان و مکان معین موجب صلابت و اقتدار مسلمان است، تصریح کرد: لذا یکی از مقاصد حج ایجاد رعب در دشمنان اسلام و اقتدار در مسلمان است.

این عالم اهل سنت عراقی، تصریح کرد: اجتماع حج از جهتی محل حضور نخبگان و اندیشمندان و علمای جهان اسلام از طوایف و مذاهب مختلف است که فرصتی را فراهم می‌آورد تا به مسائل جهان اسلام و امت اسلامی همچون فلسطین، یمن، بحرین، عراق و افغانستان و ایران بپردازند، تبادل‌نظر کنند و چاره‌اندیشی نمایند.

وی تأکید کرد: امروز بزرگترین و مهمترین مسأله جهان اسلام فلسطین است که باید در کنگره حج به آن پرداخته و برای رهایی آن چاره‌اندیشی شود. امروز مصائب زیادی در جهان اسلام داریم. حضور دولت اشغالگر آمریکا در کشورهای اسلامی و ارتکاب جنایت متعدد در این کشورها از مصائب جهان اسلام است.

شیخ خالد ملا با بیان اینکه بزرگترین جنايت آمریکا در منطقه کمک و حمایت از داعش و ترور سرداران مقاومت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المقدس است، یادآور شد: امروز همه ما در مقابل اسلام و امت اسلامی و تاریخ مسئولیم و باید با صدای رسا و بلند اعلام کنیم که این مصائب و چالش ها و مظالم باید در جهان اسلام خاتمه یابد.

رئیس انجمن علمای اهل‌سنت عراق و از علمای بزگ مقاومت افزود: سیره پیامبر(ص) در حجة‌الوداع بیانگر آن است که باید مسلمانان در حج به امور مسلمین اهتمام بورزند چنانچه خداوند در قرآن کریم فرموده است «لیشهدوا منافع لهم». پیام کل مناسک و اعمال حج این است، باید از دین خدا و اسلام و کیان اسلامی وارزش‌های اسلامی دفاع کرد و در این راه پایداری کنیم. در چنین صورتی خداوند هم یاری خواهند کرد./۹۸۸/

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی الاربعین

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
ان شاالله هر چه زودتر زیارت خانه خدا و مرقد مطهر حضرت رسول اکرم و ائمه مدفون در بقیع برای همه ما مسیر گردد
0
0