۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۸۵۲۶۸
آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

دو ویژگی مهم و اساسی قوای مسلح ایران اسلامی

دو ویژگی مهم و اساسی قوای مسلح ایران اسلامی
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار فرمانده سپاه قدس با اشاره به دو ویژگی مهم و اساسی قوای مسلح ایران گفت: نگاه نیروهای نظامی دیگر کشورها، فقط مادی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس به ویژگی های مهم و اساسی قوای مسلح ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران دو ویژگی مهم و اساسی دارند؛ نخست اخلاص و توکل و اعتماد به خداوند است که آن را از قوای مسلح دیگر کشورها متمایز می سازد و دیگری برخورداری از امکانات مادی و توانمندی مناسب با اوضاع زمان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد:نگاه نیروهای نظامی دیگر کشورها، فقط مادی است که سعی می‌کنند با انواع و اقسام سلاح‌ هایی خودشان را پیشرفته نشان دهند و غیر از مادیت چیز دیگری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روایات زیادی در زمینه اهمیت جهاد و پاداش جهادگران به دست ما رسیده، افزود: رسول مکرم اسلام (ص) در حدیثی فرمودند: تمام خیر و خوبی ها در شمشیر و در زیر سایه شمشیر است و شمشیرها کلید بهشت و جهنم هستند. قوام زندگی مردم را فقط شمشیری که در راه خدا به کار برده شود تأمین می‌کند

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: در روایت دیگر پیامبر فرمودند « لِلْجَنَّةِ بَابٌ يُقَالُ لَهُ بَابُ اَلْمُجَاهِدِينَ يَمْضُونَ إِلَيْهِ فَإِذَا هُوَ مَفْتُوحٌ وَ اَلْمُجَاهِدُونَ مُتَقَلِّدُونَ سُيُوفَهُمْ وَ اَلْجَمْعُ فِي اَلْمَوْقِفِ وَ اَلْمَلاَئِكَةُ تَتَرَحَّبُ بِهِمْ فَمَنْ تَرَكَ اَلْجِهَادَ أَلْبَسَهُ اَللَّهُ ذُلاًّ وَ فَقْراً فِي مَعِيشَتِهِ وَ مَحْقاً فِي دِينِهِ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَعَزَّ أُمَّتِي بِسَنَابِكِ خَيْلِهَا وَ مَرَاكِزِ رِمَاحِهَا. بهشت یک دری دارد که مخصوصاً مجاهدین است ، مجاهدین حرکت می‌کنند به طرف آن در که بروی آنها باز است، آنها که حرکت می‌کنند شمشیرهایشان همراهشان است، این یک مطلب بزرگی است که در روز قیامت تجسم اعمال نه تنها اعمال، اخلاق، نیت‌ها آنها مجسم می‌شود، در فیافه انسان همراه انسان مجسم می‌شود که او در دنیا چه کاره بوده است، این تجسم به اندازه‌ای روشن است که از همان قیافه‌هایشان معلوم می‌شود که در این دنیا مثلاً چه کاره بوده‌اند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، سردار قاآنی گزارشی از عملکرد و فعالیت های سپاه قدس و تحولات منطقه و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ارائه کرد.

وی همچنین در سفر خود به شهر مقدس قم بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) را زیارت کرده و با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار فرمانده سپاه قدس با آیت الله نوری همدانی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
ممنونم بابت این راهنمائیهای خوب، قدردان و متشکرم
1
0