۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۸۵۲۷۳
آیت الله خاتمی:

رییس جمهور منتخب توجه ویژه به مشکلات خوزستان داشته باشد

رییس جمهور منتخب توجه ویژه به مشکلات خوزستان داشته باشد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رییس جمهور منتخب توجه ویژه به مشکلات خوزستان داشته باشد، گفت: ضدانقلاب بداند که مردم خوزستان انقلابی بوده، مانده و خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی گفت: پنجم مرداد ۱۳۵۸ نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به امامت مرحوم طالقانی در تهران اقامه شد.

وی به بیان اهمیت برپایی نماز جمعه در روایات پرداخت و افزود: نماز جمعه یاد خداوند، همسنگ حج و گره خورده با دین اسلام و همچنین نماز جمعه محلی برای تجدید دیدار مؤمنان است.

نماز جمعه سرمایه نفیس انقلاب اسلامی است

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه نماز جمعه سرمایه نفیس انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: نماز جمعه در جنگ تحمیلی محلی برای بسیج نیروهای مردمی و جمع آوری کمک های مردمی به جبهه ها بوده و همچنین کمک‌های انبوه مردمی به سیل زدگان و زلزله زدگان در این سنگر جمع آوری شده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نماز جمعه کانون بصیرت افزایی است، گفت: بسیاری از توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان با اطلاع رسانی ائمه جمعه خنثی شده است و امیدواریم با از بین رقتن ویروس محنوس کرونا، دوباره نماز جمعه ها در سراسر کشور برپا شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسائل اخیر در خوزستان گفت: خوزستان دارای افتخارات فراوانی بوده و خط مقدم جبهه بوده است، مردم خوزستان در کنار نیروهای مسلح در برابر دشمنان بعثی ایستادگی و آنها را وادار به عقب نشینی کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: خوزستان در طول هشت سال تحمیلی تاکنون مهد عاشقان میهن و طرفداران انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه مسأله آب مسأله ای حیاتی است، گفت: احشام و گوسفندان مردم خوزستان به خاطر تشنگی بی رمق شدند و در آستانه تلف شدن قرار گرفته بودند.

نیازمند مدیریت داهیانه و جهادی در مسأله آب هستیم

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در کشور با بحران آب مواجهه نیستیم، اما نیازمند مدیریت داهیانه و جهادی در مسأله آب هستیم، تصریح کرد: سپاه و نهادهای مختلف برای مشکل آب خوزستان وارد صحنه شدند تا اینکه بحران آب خوزستان را در این مقطع حل کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: از رییس جمهور منتخب مردم انتظار داریم به خوزستان توجه ویژه داشته باشد و مشکل مردم این منطقه با عنایت دولتمردان حل می شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مردم خوزستان به جهت کمبود آب اعتراضاتی داشتند، ولی جزء ضد انقلاب ها نبودند، اما ضد انقلاب ها این اعتراضات را به اغتشاش تبدیل کردند.

آمریکا مهد سرکوب اعتراضات قانونی مردم است

وی با بیان اینکه آمریکا که مهد سرکوب اعتراضات قانونی مردم خودش است و کمترین بها را برای مردم خود قائل هستند، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا باید شرم کند که دم از حمایت از مردم خوزستان و دفاع از حقوق بشر در ایران می زند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: دشمنان و ضد انقلاب بداند که مردم خوزستان انقلابی بوده، مانده و خواهند ماند.

مشکل افغانستان با جنگ حل شدنی نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر افغانستان گفت: آنچه در افغانستان می گذرد، مایه نگرانی مردم ایران است، اما مسؤولان نظامی کشور با هوشیاری و دقت نمی گذارند کمترین آسیبی به میهن ما وارد شود و از مرزها به خوبی حفاظت و پاسداری می کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مشکل افغانستان با جنگ حل شدنی نیست، افزود: باید مذاکرات میان تمام گروه ها و جریان‌های افغانی شکل بگیرید، اما آمریکا قصد دارد تا اینکه مذاکرات روی ندهد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: افغانستان کشور قومیت های مختلف است و باید سهم هر قومیتی در اداره این کشور دیده شود.

امروز تداوم جریان غدیر در ولایت فقیه تجلی یافته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت عید غدیر در روایات ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: روز عید غدیر روز شادی، آراستگی، روز تبریک گفتن مؤمنان، روز خرسندی، زدودن غم ها، روز عیدی دادن و روز صلوات بر محمد و آل محمد است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امروز تداوم جریان غدیر در ولایت فقیه تجلی یافته، بیان کرد: امروز تجلی بیعت غدیر در عهد و پیمان با جانشین عام ولی عصر(عج) یعنی ولایت فقیه تجلی یافته است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: باید مؤمنان در عرصه تبری، روز عاشورا را زنده نگه دارند و همچنین در عرصه تولی نیز سالروز عید غدیر زنده نگه داشته شود.

ارسال نظرات