۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۸۵۲۷۷

از جهاد درگمنامی تا عروج یک خانواده آسمانی

از جهاد درگمنامی تا عروج یک خانواده آسمانی
محمدحسین افسر گمنام جنگ نرم بالغ بر 24 سال در حوزه علمیه قم تلاش مجاهدانه داشت شاگردان بسیاری در کل کشور پروراند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،پرتلاش بودن و خستگی ناپذیریش از همان سالهای ابتدایی طلبگیش یعنی 1376، از تولد چهره فرهنگی برجسته در آینده نزدیک خبر می‌داد.
محمد حسین از همان سالهای اول در کنار ممتاز بودن در تحصیلات حوزوی، به شدت اهل مطالعه در حوزه های فرهنگی علی الخصوص فرماسونری و جریان نفوذ صهیونیست در شبکه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دنیا بود.

آن روزها مانند امروز فضای مجازی اینچنین مورد توجه نبود اما هر جا که جریان صهیونیست درحال فعالیت بود مورد توجه او بود از فیلم و محصولات فرهنگی گرفته تا رسانه های جمعی و موسیقی و ... .

مباحثه های علمیش از همان سال‌ها با طلاب برقرار بود و دلنوشته های دوستان قدیمی نشان می دهد که همان گعده های علمی بعد از 24 سال همچنان ادامه داشته و مسأله نفوذ فرهنگی جریان صهیونیست مورد توجه ایشان بود.

سالها بود که توفیق دیدار زیاد دست نمی داد اما به مناسبت های مختلف که سعادت دیدار حاصل می شد هیچ تغییر در روش و منش این سرباز بی ادعای جنگ نرم اتفاق نمی افتاد خلوص، بی ادعایی، پرکاری و ساده زیستی جزء اوصاف همیشگیش بود و همان خط و مسیری را که از سالها پیش شروع کرده بود محکمتر دنبال می کرد. کتابها، مقالات، دستنوشته ها، سخنرانی ها و کارگاه هایی که در اقصی نقاط کشور برگزار می کرد روز به روز بیشتر از پیش می درخشید و بعد از رحلت شهادت گونه اش در تماس دوستان سجایای اخلاقی و ساده زیستی و بی غل و غش بودنش مورد توجه قرار می گرفت معلوم بود خوب توانسته آنچه را که نشان می دهد ملکه روح و جانش کند.

از برجستگی های فعالیت او این بود که در کار محمد حسین را نمی دیدی فقط کارش بود که دیده می شد مسأله ای که این روزها شاید گمشده بسیاری از فعالین فرهنگی باشد و این نشانه بارز اخلاص در عملش بود.

محمدحسین فرج‌نژاد افسر گمنام جنگ نرم بالغ بر 24 سال در حوزه علمیه قم تلاش مجاهدانه داشت شاگردان بسیاری در کل کشور پروراند از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور بدون هیچ توجه ای به خطرات و مرارت ها بدور از همه شأنیت بازی های این روزهای متخصصین دانشگاهی و حوزوی با ناوگان عمومی سفر می کرد و توانست با همان نگاه خستگی ناپذیر جریان فکری و عملی خود را به نسلی دیگر منتقل نماید.

محمد حسین فرج نژاد نامیراست چون جریان فکری و عملیش را توانست به نسلی از جوانان منتقل کند که قطعا ادامه دهنده این مسیر پربهجت خواهند بود.

رحلت شهادت گونه اش هرچند دردی جانفرساست اما بدون شک اگر دارای تمول مالی هم بود سبک زندگیش تغییری نداشت و قطعا اگر سرمایه ای به دست می آورد در مسیر هدفش هزینه می کرد و به مسائل دنیوی توجه زیادی نداشت که اگر داشت می توانست با علم و تخصصی که داشت به واسطه محصولات فکری و فرهنگیش که نتیجه سالها تلاش و زحمات فراوان بود باعث جهش مادی در زندگیش شود اما این مسائل در زندگیش مورد توجه نبود و سبک زندگیش در هر حال همان ساده زیستی و اکتفا به حداقل ها بود.

اما نکته ای که شاید این روزها کمتر مورد توجه قرار می گیرد و باید فصلی مجزا در نشر سبک زندگی این مجاهد خستگی ناپذیر و  ایستاده در خط مقدم جن _فرهنگی گشود، حضور همسری همراه و هم نظر با او بوده است. قطعا همراهی مرحومه سرکار خانم بابایی که سال ها در کنار این فعال برجسته فرهنگی شانه به شانه با مشکلات دست و پنجه نرم می کرد در موفقیت ها و تأثیر گذاری های دکتر محمد حسین فرج نژاد بسیار پررنگ بوده است.

مرحومه سرکارخانم بابایی خودشان از کنشگران فعال عرصه فرهنگی اجتماعی بودند و بخشی از وقت خود را در حوزه تعلیم و تربیت صرف می کردند اما همراهی و حمایت ایشان در سختی ها به مثابه تکیه گاهی مناسب قطعا در ثابت قدم شدن مرحوم فرج نژاد بسیار برجسته و موثر بوده است.

و نهایتا عروج ملکوتی و شهادت گونه این خانواده آسمانی در نقطه پایانی زندگی دنیویشان هم درسی برای همه فعالین عرصه فرهنگی می باشد و انتظاری کمتر از این هم نباید داشت که پیروان مکتب حق در آمدنشان ، زندگی کردنشان و نهایتا رفتنشان درسی دارند برای آنان که باید بیاموزند.

روحشان غریق دریای رحمت الهی و راه پربهجت و پرافتخارشان، پر رهرو

مرتضی برگستان

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
سلام انشاالله در این ایام عزیز در جوار رحمت الهی قرین مغفرت و عنایت ویژه باشند ... از دوستان مدرسه عترت قم بودند و از همان ابتدای ورود به حوزه علمیه در سال ۷۳متفاوت از دیگران پیگیر و علاقمند به موضوعات مورد نیاز بودند یادشان گرامی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
سلام
خدا بیامرزدش ایشاا... که در قیامت با امام حسین (ع) محشور شوند.
اسم کتاب جدیدی که قرار بود چاپ کنند چی هست!؟؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
آقای دکتر روحت شاد؛ چقدر تلخ بود شنیدن فوت جانگداز شما به همراه همسر و کودکتان
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
بسیار دردناک و تاسف‌برانگیز است.
حقیقتا که چنین فردی شهید راه انقلاب و آرمانهای والا و مقدس آن است.
روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.
رحمت الله تعالی علیهم و رضوانه
0
0