۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۸۵۲۸۹
آیت الله اعرافی:

مسؤولان با اقدامات جهادی و بهره‌گیری از نخبگان مشکلات مردم را حل کنند

مسؤولان با اقدامات جهادی و بهره‌گیری از نخبگان مشکلات مردم را حل کنند
آیت الله اعرافی با بیان اینکه مراجع تقلید، علما و حوزه‌های علمیه همبستگی خود را با مردم خوزستان اعلام می‌ کنند، بر لزوم حل سریع مشکلات مردم این منطقه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، ضمن گرامیداشت عید غدیر گفت: عید غدیر خم، عید الله اکبر، عید ولایت و روز اتصال مومنان به راه صحیح است.

امام جمعه قم با بیان اینکه عید غدیر امتداد رسالت را تضمین کرد، افزود: حادثه غدیر خم در آخرین سفر پیامبر اکرم(ص) به حج روی داد و این سفر پایانی رسول اکرم(ص) به تمام اقوام مسلمان اعلام شده بود، بدین جهت آخرین حج ایشان پرشکوه برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد:  اعلام ولایت امیرالمؤمنین در اثنای مراسم حج روی نداد، بلکه در راه بازگشت و بیابان غدیر خم اتفاق  افتاد و پیامبر اکرم(ص) نیز دستور بازگشت کاروان هایی که جلوتررفته بودند، صادر کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت  حاضر در غدیر خم بیست هزار تا بیش از ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده، افزود: پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم برای سخنان خود از مردم تأکید می گرفت و در پایان سخنان خود جانشینی امیرالمومنین(ع) را اعلام کرد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: معاویه، خلفای بنی امیه و بنی عباس تمام تلاش خود را کردند که حادثه غدیر خم را در تاریخ تدفین و تحریف کنند، اما برخلاف تلاش های آنان غدیر خم در تاریخ ماندگار شد.

امام جمعه قم بیان کرد: علامه امینی در کتاب الغدیر  از ۱۱۰ نفر از صحابه پیامبر حادثه غدیر خم را با نقل های کوتاه و بلند آورده است.

وی با بیان اینکه غدیرخم کانون هدایت بشر تا آخر دنیا می باشد، گفت: از تمام مسائل روانشناختی، جامعه شناختی اجتماعی و سیاسی برای ماندگاری اتفاق غدیر خم در تاریخ بهره برده شده و تمام تلاش ها برای دفن و تحریف غدیرخم ناکام ماندند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد: غدیرخم برای بشریت این پیام را دارد که نهج البلاغه و عقاید و مبنای فکری امیرالمومنین سبب تعالی و رشد جامعه بشریت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت های اخیر آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: جریان دموکرات ها و جمهوری خواهان در ایالات متحده آمریکا هیچ تفاوتی با هم ندارند و تمام احزاب این کشور در ذات و پلیدی مشترک هستند.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: دموکرات‌ها شعارهای به ظاهر خوبی را سر می دهند، اما در باطن هیچ تفاوتی با جمهوری خواهان ندارند، زیرا که همچنان آمریکا در یمن، عراق و افغانستان نیز به جنگ افروزی می پردازد و در برجام نیز هیچ بازگشتی از خود نشان ندادند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: باید جوامع مسلمان جهان روی پای خودشان بایستند و امیدی به سران غربی و آمریکایی نداشته باشند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به حوادث اخیر ایران افغانستان ابراز داشت: از علما و بزرگان افغانستان درخواست داریم با وحدت و یکپارچگی تمام اقوام افغانستان در برابر توطئه‌های آمریکا در این کشور ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه تشکیل دولت تشکیل و استقرار دولت جدید و تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم، گفت: باید تمام مسؤولان با حرکت‌های جهادی و همچنین با بهره‌گیری از نخبگان جامعه راهی برای حل مشکلات مردم ارائه دهند.

آیت الله اعرافی اشاره به مسائل و حوادث اخیر خوزستان گفت: مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه همبستگی خود را با مردم خوزستان اعلام می‌ کند و همچنین از دولتمردان و مسؤولان خواستار هستیم که سریعا به مشکلات و مسائل آنها رسیدگی کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
راضیه بصیری زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
منظورتان مسولان بعدی هستند دیگه
چون به مسولان فعلی که هیچ امیدی نیست
1
0