۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۸۵۳۱۱

آنچه خود عمل نمی‌كنید به دیگران توصیه نكنید!

آنچه خود عمل نمی‌كنید به دیگران توصیه نكنید!
تولیت مرقد امام برای حل مشکلات خوزستان گفته با «مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و اجرا» مشکلات قابل حل است درحالیکه درخواست بخشی از مردم برای ارتباط با وی بی‌پاسخ رها شده است!

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) برای حل مشکلات خوزستان سخن از نگاه «جامع» و «مردم‌محور» به میان آورده و گفته است مشکلات تنها و تنها با «همیاری» و «مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و اجرا» قابل حل است درحالی که درخواست بخشی از مردم برای ارتباط با وی همچنان بی‌پاسخ رها شده است!!

چندی پیش جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه در نامه‌ای خطاب به تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از وی خواستند تا راه‌های ارتباطی با کاربران فضای مجازی را بگشاید.

در قسمتی از این نامه آمده است: «8 سال لبخند رضایت و حمایت و پشتیبانی از دولت تدبیر و امید را از جانب شما نظاره‌گر بودیم و در نهان خانه دلمان کور سوی امیدی بود به محقق شدن تمام وعده‌های رؤیایی... و حال که آن 8 سال کذایی هم سپری شد و نه دلی ماند و نه دلبری، و رفت و به کتاب خاطرات پیوست، چشم امیدمان به پرسش و پاسخ حضوری یا اجرای مناظره علمی و کرسی نقد نظرات حضرتعالی در باب مسائل روز از جمهوریت [و] اسلامیت گرفته تا شیوه حکمرانی و لزوم کارآمدی دولت تدبیر و امید بود که آن هم اصلا از سوی جنابتان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است ... در ایام کرونا و ماقبل و مابعد کرونا که راه ارتباطی مجازی دوای همیشگی هر دردِ لاعلاجی بود هم، برای مخاطبین شما شده است کیمیا... و صفحه اینستاگرام تان بیش از یک سال است که مسدود می باشد....یا للعجب».

این انتظار منطقی از یک مسئول درحالی مطرح می شود که حجت الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «مسئول یعنی کسی که مورد سؤال واقع می شود. بعضا مسئولین ما میگویند مسئول یعنی کسی که کار دستش هست. مسئول یعنی کسی که بشود از او سؤال کرد که چرا این کار را کرده‌ای؟ به تعبیر عامیانه مسئول نوکر مردم است و باید بشود از نوکر بازخواست کرد».

و چقدر اسلام و مسلمین رنج دیده‌اند از افعالی که اقوال را تأیید نمی کند.

آیا عنوان مردم بر طلاب حوزه علمیه صدق نمی کند و یا عنوان مسئول بر تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)!؟

عجیب تر و غم‌انگیزتر اینکه انتقادات دلسوزان نسبت به عملکرد رسانه و مؤسسه تحت نظارت ایشان منجر به هجمه به آنها شده است!

لازم است مسئولان رده بالای حوزوی و چهره‌های سرشناس و دارای جایگاه، نسبت به رویه‌های غلط و خسارت‌بار این مؤسسه حساسیت نشان دهند که کوتاهی در این زمینه خسارت هایی را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظرات