۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۸۵۳۶۲

یادداشت | چاقوی دو لبه اعتماد

یادداشت | چاقوی دو لبه اعتماد
حجت الاسلام منتظری گفت: هرکسی که شیفته فرهنگ غرب باشد بویژه سیاست مداران یک کشور که به فرهنگ غرب اعتماد کنند و آن را قبله خود قرار دهند در آن ذوب خواهند شد.

حجت الاسلام محمد مهدی منتظری مدرس حوزه و دانشگاه در یادداشتی به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع ثمره اعتماد به غرب گفت: هرکسی که شیفته فرهنگ غرب باشد بویژه سیاست مداران یک کشور که به فرهنگ غرب اعتماد کنند و آن را قبله خود قرار دهند مانند محمد رضا پهلوی و مصدق در آن ذوب خواهند شد زیرا که اعتماد به غرب وابستگی ایجاد می کند و در نتیجه اشخاص یا کشور نمی توانند استقلال و عزت خود را حفظ کنند.

برای مثال زدن افرادی که به حیله و دام های غربی ها فریفته شدند می توان به صدام حسین، قدافی، محمد مرسی و... اشاره کرد که به زباله دان تاریخ پیوستند.

یادداشت | چاقوی دو لبه اعتماد

اشخاصی در داخل کشور طی این چند سال همواره بر خلاف سخنان مقام معظم رهبری عمل کردند و کشور را به سمت و سوی غرب پرستی سوق دادند باعث زیان و خسران کشور و جامعه شدند و در روز امضای تفاهم نامه برجام با آمریکا و اتحادیه اروپا برای رفع تحریم های جمهوری اسلامی ایران گفتند امضای " جان کری " تضمین رفع تحریم های کشور است اما امروزه با گذشت سال ها از امضای توافق نامه برجام تحریم های کشور بر جای خود باقیست و مضاف بر آن تحریم های دیگری نیز افزوده شده است.

یادداشت | چاقوی دو لبه اعتماد

آقایان روحانی و ظری ادعا می کنند زبان مذاکره با جوامع بین الملل و ارتباط با غرب را به خوبی می دانند اما از حال و اوضاع کشور بی خبر هستند و با ایجاد برجام مشکلاتی مانند آب نداشتن استان خوزستان، اقتصاد خراب، کمبود برق، از دست دادن شهید سیلمانی شرایط سختی را برای جامعه بوجود آورده اند و اگر اولین توافق نامه برجام به نتیجه می رسید و جلوی آن گرفته نمی شد به مرور زمان شاهد برجام ۱ و ۲ و ۳ در امور سیاسی، نظامی، موشکی و... بودیم.

یادداشت | چاقوی دو لبه اعتماد

روحانی و ظریف بزرگ شده، تحصیل کرده و دادارای تابعیت انگلیس و آمریکا می باشند زمانی که جوانان و رزمندگان ما در داخل خاک کشور عزیزمان مشغول مبارزه با رژیم بعث عراقی بودند آقای ظریف در داخل کشور آمریکا حضور داشت و حتی حاضر به مبارزه در کنار رزمندگان کشور خود نشد.

این باید درس عبرتی باشد برای اعتماد کردن به جوامع غربی که به عنوان مثال بارز می توان به اوضاع عراق در زمان صدام اشاره کرد، وقتی صدام به آمریکا و غرب وابسته شد به کشورش حمله شد و او را نابود کردند و زمانی که قذافی به آمریکا اعتماد کرد انرژی هسته ای کشورش را نابود کردند و او را از سلطه قدرت به زیر کشیدند.

کشور هایی که امروزه به آمریکا و غرب هم پیمان شدند یا از نظر اقتصادی و یا از جنبه نظامی توان خود را از دست داده اند مانند ژاپن که ارتش آن به دست آمریکا مهار شده است و حتی برای کوچک ترین برخورد با همسایه های خود باید از آمریکا اجازه بگیرد و کشور مصر که از نظر اقتصادی به فروپاشی کامل رسیده است.

کشور جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور مقام معظم رهبری به خودباوری و استقلال کامل رسیده است که می توان به تولید واکسن ملی کرونا اشاره کرد که الگوی جهان و غرب می باشد در حالی که خیلی از کشور های پیشرفته در حال التماس به آمریکا و هم پیمانان آن برای واردات واکسن برای کشور و جامعه خود می باشند.

مهم ترین ضربه ای که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در مدت متحمل شد شرطی شدن و وابستگی به خارج بود که باعث بی ارزش شدن پول ملی، کم شدن ذخیره طلا و دارایی کشور، صرف شدن ارز و سرمایه های کشور برای عده ای خاص و... شد.

جامعه ما خواهان ورود دستگاه قوه قضاییه و بازپرسی از مسئولین می باشد که در مقابل کم کاری های خود پاسخ گو باشند که در مساله کم آبی خوزستان مقام معظم رهبری بارها به مسئولین تدکرات لازم را دادند اما گوش کسی از مسئولین بدهکار نبود و باعث بحران و هرج و مرج شد و دشمنان جمهوری اسلامی ایران با استفاده از این فرصت موجب تحریک مردم و ایجاد تظاهرات شدند.

مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه با دستگاه قضایی همکاری های لازم را اعمال کند و طرح ممنوع الخروج شدن مسئولین کشور بعد از به اتمام رسیدن مسئولیت خود را به تصویب برساند تا در مقابل کم کاری و ناتوانی های خود به کشور و مردم پاسخ گو باشند.

اگر دستگاه های امنیتی و نظارتی در این امور مطرح شده مسمم باشند احتمال فرار مسئولین دو تابعیتی مانند ظریف و روحانی از کشور به غرب بسیار زیاد است، روحانی و ظریف در مقابل تمام قرارداد هایی که بر علیه کشور منعقد کردند باید پاسخ گو باشند و دستگاه های نظارتی باید بدون هیچ چشم داشتی و ترحمی در این مسائل ورود کنند.

یادداشت | چاقوی دو لبه اعتماد

در کشور ایتالیا وقتی نخست وزیر آن سیلویو برلوسکونی مرتکب فساد مالی و سوء استفاده از قدرت شد او را بازداشت کردند و به دادگاه ارائه دادند که نهاد های مربوطه ما نیز باید چنین اقداماتی را انجام دهند و حتی تمام روسای جمهور پیشین را که مرتکب کم کاری و خیانت شده اند به میز محاکمه بکشانند تا ریشه غرب گرایی و غرب پرستی در کشور خشکانده شود.

سینا ریاحی
ارسال نظرات