۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۶۸۵۴۳۰
دبیر شورای هیئات مذهبی کاشان خبرداد؛

برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با رعایت اصول بهداشتی در کاشان

برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با رعایت اصول بهداشتی در کاشان
اصفهان - جلال زاده گفت: مراسم عزاداری محرم و صفر در سال ۱۴۰۰ مانند سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید علی اکبر جلال زاده در گفتگو با خبرنگاران، گفت: به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا، هیئات مذهبی شهرستان کاشان درمحرم و صفر امسال نیزبه مانند سال گذشته در فضای بازعزاداری خواهند کرد.

وی با اشاره به شرح وظایف هیئات مذهبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: در ایام محرم امسال بازرسی مستمراز فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شورای هیئات مذهبی، اداره تبلیغات اسلامی و اداره بهداشت شهرستان انجام می‌شود.

به گفته وی تلاش شده فضا‌های باز مدارس و زمین‌های ورزشی با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری و اداره ورزش و جوانان کاشان برای برگزاری مراسم‌های عزاداری در اختیار هیئأت‌ مذهبی کاشان قرار داده شود.

دبیرشورای هیئات مذهبی شهرستان کاشان گفت: برنامه‌های مجازی هیئات مذهبی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌شود و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام مسؤولان بهداشت و درمان شهرستان کاشان ۷۵ درصد از هیئات مذهبی این شهرستان، بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی را درمحرم سال گذشته رعایت کردند.
 
جلال زاده همچنین ازهیات‌های مذهبی این شهرستان خواست همچون محرم سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محرم و صفر را بدون هیچگونه مشکلی عزداری کنند.

وی در ادامه ابرازامیدواری کرد، محرم امسال آخرین محرمی باشد که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا عزاداری‌های محرم و صفررا با اعمال محدودیت‌ها برگزار می‌کنند.

دبیر شورای هیئات مذهبی شهرستان کاشان همچنین ازگردهمایی هیات مذهبی کاشان خبرداد و اظهار داشت: این گردهمایی یکشنبه هفته آینده دهم مرداد ماه در آستان مقدس امامزاده هادی فین کاشان برگزار می شود.

لازم به ذکر است، ۶۲۰ هیأت مذهبی در شهرستان کاشان فعالیت دارند که از این تعداد بیش از ۴۵۰ هیات مذهبی دارای مجوز رسمی فعالیت از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان هستند./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات