۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۸۵۴۹۲
غدیر ندایی برای وحدت جهان اسلام (۱۴)؛

حضرت علی حلقه اتصال میان مسلمین جهان

حضرت علی حلقه اتصال میان مسلمین جهان
ماموستا محمدی گفت: در روز غدیر پیامبر اکرم بنا برنظر اهل سنت می خواهد وجاهت و بزرگواری و عزیز بودن حضرت علی را در میان تمام مسلیمن به رخ بکشاند.

ماموستا دکتر یدالله محمدی امام جمعه سابق شهرستان های قروه، دهگلان و بیجار در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: در روز غدیر پیامبر اکرم بنا برنظر اهل سنت می خواهد وجاهت و بزرگواری و عزیز بودن حضرت علی را در میان تمام مسلیمن به رخ بکشاند و اعلام کند و اعلام پیامبر یک اعلام عادی نیست و می خواهد اهلیت یک موضوع را نشان دهد و در واقع می خواهد یک حلقه اتصال بین مسلیمن را تعیین کند.

امام جمعه سابق قروه با اشاره به توجه اهل سنت به ایشان بیان کرد: حضرت علی همانگونه که مورد لطف اهل تشیع است مورد لطف و عنایت اهل سنت نیز است و همانگونه که شیعیان ایشان را دوست دارند اهل سنت نیز نسبت به ایشان علاقه مند هستند.

وی در ادامه افزود: به خاطر اینکه پیامبر اکرم آینده مسلمین را می دید و می دانست که حضرت علی می تواند حلقه اتصال بین مسلمین در جهان باشد و چون می دانست شکافتی بین مسلمین پیش می آید مسئله غدیر را مطرح کرد تا ازاختلاف بین مسلمین در آینده جلوگیری کند و وحدت بین مسلمین ایجاد شود.

ماموستا محمدی با بیان عدم سابقه کفر در امام علی ابراز داشت: اهل سنت به خاطر اینکه امام علی سابقه کفر نداشت به ایشان کرم الله وجهه می گویند و ایشان را صحابی بسیار رشید و بزرگوار می دانند که جان، وجود، معیشت و همه چیز خود را برای اسلام داده است و داماد پیامبر و پدر ائمه بزرگواری است که همانگونه که تشیع آنها را محترم می شمارند اهل سنت نیز حرمتشان را حفظ می کنند.

امام جمعه سابق قروه در پایان با اشاره به مسئله اختلافی شیعه و سنی خاطرنشان کرد: تفاوتی که در میان فریقین نسبت به ائمه دوازده گانه وجود دارد این است که بنابرنظر اهل سنت عصمت را لازمه امامت نمی دانند و خلافت را ادامه نبوت می دانند ولی اهل تشیع به لزوم عصمت در امام معتقدند و امامت را ادامه نبوت می دانند که این اختلاف نظر چیزی از بزرگواری و شان امام کم نمی کند.

ارسال نظرات