۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۸۵۵۱۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

نماز جمعه؛ سنگری مستحکم برای مقابله با توطئه های دشمنان

نماز جمعه؛ سنگری مستحکم برای مقابله با توطئه های دشمنان
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه را سنگری مستحکم برای مقابله با توطئه های و هجمه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران و امام جمعه نوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، تأسیس نماز جمعه را یکی از اقدامات ارزشمند و یادگاری مهم از سوی امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: به برکت نماز جمعه در طول این سال ها بسیاری از توطئه ها و نقشه های شوم دشمن علیه انقلاب و نظام خنثی شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به امامت آیت الله طالقانی، گفت: این پایگاه عبادی و سیاسی به عنوان یکی از نهادهای مهم انقلاب اسلامی، مظهر وحدت و انسجام ملت ایران است.

استاد حوزه علمیه مازندران، نماز جمعه را یکی از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: نماز جمعه عامل انسجام داخلی ملت ایران در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان انقلاب است.

امام جمعه نوشهر، نماز عبادی سیاسی جامعه را قرارگاهی برای تقویت ایمان، تقوا و اخلاق در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این پایگاه عبادی سیاسی، سنگری مستحکم برای مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان در این سنگر عظیم عبادی و سیاسی خنثی شد، تصریح کرد: ائمه جمعه با روشنگری های خود، مردم را نسبت به توطئه های دشمنان آگاه می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد فاصله میان مردم و پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه، خاطرنشان کرد: نماز جمعه به عنوان یک قرارگاه عظیم دینی و فرهنگی، همواره مورد توجه ملت مؤمن و انقلابی ایران اسلامی بوده است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که دشمن از صفوف به هم پیوسته مردم در نماز جمعه به شدت هراسان است، بیان داشت: در طول بیش از چهار دهه اخیر، همه توان خود برای تضعیف جایگاه نماز جمعه به کار گرفته شد، اما با بصیرت و ولایت مداری مردم همه این توطئه ها خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ از نماز جمعه به عنوان پایگاهی برای تربیت و پرورش جوانان مؤمن و انقلابی یاد کرد و گفت: باید تلاش شود تا بسترهای حضور بیشتر و پررنگ تر جوانان در این پایگاه مهم دینی و فرهنگی فراهم شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نماز جمعه در کنار مباحث دینی و فرهنگی، همواره پایگاه مهم برای بیان مطالبات به حق مردم و مطالبه گری از مسؤولان بوده است، افزود: با روشنگری ها و مطالبه گری های ائمه جمعه، بسیاری از مطالبات مردم از این تریبون نماز جمعه پیگیری و به نتیجه رسید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، همچنین از نماز جمعه به عنوان پایگاهی برای تقویت وحدت و همبستگی ملی یاد کرد و گفت: با توجه به تلاش های مذبوحانه دشمن برای ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه، پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه ظرفیت عظیمی برای تقویت وحدت ملی در کشوراست./950/ت302/ 

ارسال نظرات