۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۸۵۵۳۷
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری گارگاه آشنایی با «احکام عملی دین» و «زی طلبگی»

برگزاری گارگاه آشنایی با «احکام عملی دین» و «زی طلبگی»
کرمانشاه ـ حجت الاسلام بیات گفت: کارگاه آشنایی با احکام عملی و «زی طلبگی» در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) کرمانشاه با حضور 50 درصد از طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام اکبر بیات، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه امروز در دیدار و نشست با برخی از معاونین مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) کرمانشاه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: فصل تابستان و ایام تعطیلی برای طلاب می تواند بهترین فرصت به منظور رفع مشکلات درسی باشد. در این فصل طلاب می توانند عقب افتادگی های درسی خود را با مشاوره  همراهی اساتید حوزوی جبران کنند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه تابستان امسال با حضور بیش از 50 درصد از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه یک کارگاه به مدت یکماه از 5 تیرماه سالجاری تا عیدغدیرخام دایر کرده ایم که این مراسم اختتامیه این کارگاه با عید سعید غدیرخم همزمان شده است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در این کارگاه چندین سرفصل برای تدریس و مباحثه مدنظر گرفته ایم که مهمترین آنها جبران کاستی های درسی طلاب به خاطر تعطیلی کلاسهای درس به علت شیوع کرونا می باشد.

حجت الاسلام بیات در ادامه افزود: همچنین در این کارگاه یک ماهه، کلاس ادبیات کاربردی عرب توسط اساتید حوزوی مورد تدریس قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه به دیگر برنامه های این کارگاه یک ماه اشاره داشت و اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های این کارگاه روش شناسی اجتهاد برای طلاب فقه و اصول بود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه عنوان داشت: برگزاری کلاس های احکام عملی و نیز «زی طلبگی» از دیگر برنامه های این کارگاه یک ماه در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) کرمانشاه بود.

حجت الاسلام بیات به دیگر سرفصل این کارگاه اشاره داشت و گفت: در این کارگاه با استفاده از حضور اساتید برجسته و مجرب کلاس جریان شناسی در تاریخ انقلاب اسلامی مورد تدریس قرار گرفت و طلاب این مدرسه با جریان های سیاسی قبل و بعد از انقلاب اسلامی آشنا شدند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هنوز وضعیت آغاز سال تحصیلی در مدارس علمیه به صورت حضوری و غیرحضوری در هاله ای از ابهام است و همه ما تابع شرایط و تصمیم گیری های مراجع ذیصلاح هستیم./1400/پ210/

ارسال نظرات