۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۸۵۶۰۴

جشن عید غدیر در کویته پاکستان برگزار شد + تصویر

جشن عید غدیر در کویته پاکستان برگزار شد + تصویر
جشن عید غدیر از سوی مرکز تبلیغات اسلامی در حوزه علمیه خاتم النبیین شهر کویته پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جشن عید غدیر به همت مرکز تبلیغات اسلامی و با حضور علما، اندیشمندان، محمد لقمان کاکر عضو حزب ملی بلوچستان، حجت الاسلام ذوالفقار علی سعیدی عضو مجلس وحدت مسلمین در بلوچستان پاکستان، سید محمد رضا اخلاقی مسئول بخش مبلغین مجلس وحدت مسلمین پاکستان، سهیل اکبر شیرازی و عبد الحق جمالی از روحانیون برجسته پاکستان و دیگر شخصیت های منطقه در حوزه علمیه خاتم النبیین شهر کویته پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنانی با بیان این که علما و محدثین بزرگ اهل سنت حدیث غدیر خم را نقل کرده اند، لذا واقعه غدیر یک حقیقت زنده نزد شیعه و سنی است، گفت: شیخ الاسلام دکتر محمد طاهر القادری از علمای برجسته شبهه قاره در کتاب السیف الجلی علی منکر ولایت علی علیه السلام احادیث غدیر را از کتاب های اهل سنت جمع آوری کرده است و این کتاب یک سند بزرگ تاریخی است.

وی با اشاره به این که نظام ولایت و امامتی که در روز غید غدیر جلوی صدها هزار حاجی اعلام شد، پیام نجات انسان ها تا روز قیامت است، ابراز داشت: درحال حاضر پیروان نظام ولایت نائب امام زمان(عج) یعنی پیروان فقیه عادل مشغول زمینه سازی ظهور منجی بشریت حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء اند.

این روحانی پاکستان با تاکید این که رهروان راه غدیر زیر پرچم نظام ولایت فقیه با قدرت های شیطانی و استکباری در حال مبارزه اند، اظهار داشت: رمز و راز پیروزی حزب الله لبنان و دیگر گروه های مقاومت اطاعت از ںظام ولایت فقیه است.

یاد آوری می شود که برگزاری مسابقه مقاله نویسی و سخنرانی بین دانش آموزان دختر و پسر از دیگر برنامه های این جشن بود و آخر این مراسم به ممتازین مسابقه با اهدای جوائزی تقدیر بعمل آمد./988/

ارسال نظرات