۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۸۵۶۰۵

کتاب جهاد علیه سخنان نفرت انگیز دینی منتشر شد

کتاب جهاد علیه سخنان نفرت انگیز دینی منتشر شد
کتاب جهاد علیه سخنان نفرت انگیز دینی اثر پروفسور دکتر نصر الدین عمر از کشور اندونزی منتشر شد۔

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جهاد علیه سخنان نفرت انگیز دینی (Religious Hate Speech) اثر پروفسور دکتر نصر الدین عمر از کشور اندونزی منتشر شد۔

نوسانتارا یا مجمع الجزایر اندونزی نه تنها از انواع مختلفی از زبان ها، پوست و فرهنگ، بلکه از ادیان با پیروان بسیار وفادار پر شده است. پیروان ادیان در سراسر مجمع الجزایر اندونزی عشق زیادی برای ادیان خود دارند. از یک طرف، این شرایط یک پتانسیل جداگانه ای برای ملت اندونزی است، اما از سوی دیگر، خطای مدیریت وفاداری دینی می تواند به درگیری منجر شود. 

و یکی از آنها اشتباه در دریافت و درک محتوای سخنان نفرت انگیز دینی است. هنگامی که سخنان نفرت انگیز دینی بخشی از دستورات مذهبی محسوب می شود، این نقطه شروع است که می تواند یکپارچگی اندونزی را تهدید کند. برای ملت اندونزی که برای تنوع گسترده آن شناخته شده است، این سخنان یک تهدید جدی است که نمی تواند دست کم گرفته شود.

قرآن درس بسیار ارزشمند را در خصوص خطر گسترش نفرت آموخته است، یعنی داستان فرعون که به هلاکت رسید، زیرا او همیشه بیان نفرت (سخنان نفرت انگیز) را به حضرت موسی راه اندازی کرد. قرآن همچنین به ما یادآوری می کند که از دیگران به راحتی متنفر نشویم (سوره مایده، آیه 8) و از گمان های بد را گسترش ندهیم (سوره حجرات، آیه 12).

جهاد علیه سخنان نفرت انگیز دینی امر ضروری است. این سخنان نه تنها ملت و دولت را تهدید می کند، بلکه یکپارچگی امت، از جمله میان مسلمانان را تهدید می کند. اجازه ندهید تنوع جریان ها و مذاهب و انتخاب های سیاسی مسلمانان توسط گروه های دیگر برای ورود و تخریب اخوت و برادری استفاده شود. 

جهاد علیه سخنان نفرت انگیز دینی نباید به عنوان یک اعتصاب سخت توصیف شود، اما انعطاف پذیری و پایداری بیشتری را افزایش می دهد. یکی از راه های آن عملی کردن پیام های آسمانی (یک اصطلاح برای توصیف گستردگی وحی که به انسان برای راهنمایی و هدایت نشان داده شده است) است.

سخنان نفرت انگیز دینی شاخه ای از تعریف سخنان نفرت انگیز است که سخنان نفرت انگیز به معنای کلمات، گفتار، عباراتی است که معمولاً هدف حمله دارند، خواه حمله به موضوعات نژادی، قومی، مذهبی، جنسیتی، رنگ پوست و غیره باشد.

اگر بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، سخنان نفرت انگیز بسیار خطرناک است. کشور ما که مبتنی بر همکاری متقابل، احترام متقابل و غیره است، می تواند توسط آن نابود شود. بنابراین، ما باید واقعاً از این سخنان نفرت انگیز پرهیز کنیم. علاوه بر این، این کتاب این موضوع را از نظر مذهبی بحث می کند که مطمئناً بسیار حساس است.

در بحث تعریف سخنان نفرت انگیز دینی، یک مثال مشخص، یعنی حسد بردن آورده شده است. از زبان عربی گرفته شده است و معنی آن تحریک دیگران است تا دشمن مشترک داشته باشد. پیامبر در احادیث خود نفرت خود را از این رفتار ابراز داشت. نه تنها این، در قرآن، آیه ای وجود دارد که حاوی راهی است که می تواند ما را از این اعمال محافظت کند.

در این کتاب تقسیم بندی هایی نیز در بحث وجود دارد تا درک مسیر بحث در این کتاب برای خواننده آسان باشد. این یک مزیت برای این کتاب است. این بحث به 4 قسمت تقسیم شده است:

نخست، در مورد سخنان نفرت انگیز دینی است که حاوی تعاریفی و مقدمات اولیه آن است.

در قسمت دوم، یک روش عملی وجود دارد که در مورد فعالیت های انجام شده توسط عوامل سخنان نفرت انگیز دینی بحث می کند. این فعالیت ها شامل انتشار اخبار دروغ، ایجاد فتنه، تحریک و سایر موارد مربوط به توهین دین است.

قسمت سوم شامل معرفی محتواها با این هدف است که هدف فعالیت های عوامل آن را بدانیم تا بتوانیم از آنها دوری کنیم. این محتواها مانند توهین نمادهای مذهبی، ارائه اظهارات بی پروا، بی توجهی به ظلم و استبداد و چندین مورد دیگر است.

در بخش آخر یا بخش چهارم در مورد اسلام، اخوت و برادری و هماهنگی توضیح می دهد.

پروفسور دکتر نصرالدین عمر، امام بزرگ مسجد استقلال اندونزی از طریق تقسیم بندی خوب بحث های این کتاب، می خواهد ما تعریف و همچنین فعالیتهایی را که عوامل در سخنان نفرت انگیز دینی انجام می دهند، بدانیم. علاوه بر این، ارائه مثالهایی از تجربیات شخصی نویسنده باعث مزیت آن می شود. دلیلش این است که مثالی که نویسنده ارائه می دهد، تجربه اوست تا بتوان گفت معتبر است. در پایان، این کتاب می تواند نگرش ها یا چشم اندازهای جدیدی را باز کند و اطلاعات را برای ما افزایش دهد.

نویسنده: پروفسور دکتر نصر الدین عمر

تعداد صفحات: 223

/۹۸۸/

منبع: رایزنی فرهنگی ج اا در اندونزی

کتاب جهاد علیه سخنان نفرت انگیز دینی منتشر شد

ارسال نظرات