۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۸۵۶۱۲

رونق فراگیری فرهنگ قرآنی با وجود محدودیت‌ها در یمن

رونق فراگیری فرهنگ قرآنی با وجود محدودیت‌ها در یمن
رئیس کمیته فنی کلاس‌های تابستانه آموزش فرهنگ قرآنی در یمن از رونق کلاس‌های قرآنی و استقبال گسترده خانواده‌ها و جامعه از برنامه‌های آموزش فرهنگ دینی و قرآنی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا،  کودکان یمن تعطیلات تابستانی امسال را به یادگیری قرآن کریم و سیره نبوی مشغولند. تابستانی فوق‌العاده که در آن گروه‌های رسمی و مردمی یمن به سفارش «عبدالملک بن بدرالدین الحوثی» رهبر انقلاب یمن مراکز تابستانی را افتتاح کردند تا در یک محیط تربیتی سالم، نسلی هوشمند و آگاه بسازند.

مراکز و مدارس تابستانه امسال در یمن با استقبال گسترده شهروندان روبه‌رو شده است. تنها در استان صنعاء پایتخت این کشور تعداد مدارس تابستانه به شش هزار و ۲۷۹ مدرسه در ۲۱۹ شهر می‌رسد که ۴ هزار و ۸۰۱ مدرسه به پسران و یک هزار و ۴۷۸ مدرسه هم به دختران اختصاص دارد.

اسامة المحطوری، نائب رئیس کمیته فنی دوره‌های آموزشی تابستانی در یمن در گفت‌وگو با العهد تأکید کرد: استقبال امسال از مدارس تابستانه برای همه شگفت‌انگیز بود و رهبر انقلاب یمن با وجود ضعف امکانات مادی کشور در نتیجه محاصره و تجاوز ظالمانه علیه ملت ما از تأسیس این مدارس حمایت زیادی کرده است.

وی با اشاره به ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، مهارتی و تفریحی در کلاس‌های تابستانه گفت: این برنامه‌ها و درس‌ها طبق رویکردهای رهبر انقلاب یمن با محوریت توسعه فرهنگ قرآن و آگاهی بخشی و ایجاد روحیه جهادی در میان دانش آموزان برای مقابله با دشمنان اجرا شده است.

المحطوری گفت که دانش آموزان در کلاس‌های تابستانه یمن علوم مفید و ضروری را در مورد دین فرامی‌گیرند و معرفی آرمان فلسطین به عنوان نخستین آرمان امت اسلامی نیز در برنامه‌های فرهنگی مدارس تابستانه یمن گنجانده شده است و دانش آموزان یمنی با والاترین آرمان کشورشان یعنی آزادسازی قبله نخست مسلمانان آشنا می‌شوند.

المحطوری گفت: آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره مسئله فلسطین و شناساندن دشمن واحد امت اسلامی در قلب فرهنگ ما جا دارد و این نشاط جهادی نسل جوان ماست که دشمن را نگران کرده است؛ تنها سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل کافی نیست و از همین رو سمینارها و فعالیت‌های هنری درباره فلسطین در چارچوب کلاس‌های تابستانه برگزار می‌شود.

وی افزود: دوره‌های تابستانه در یمن با موج سهمگین تهاجم رسانه‌های ائتلاف سعودی همراه شده است که به دروغ گاهی آن را مراکز تابستانی الحوثی و گاهی آن را لانه‌هایی برای مسموم کردن افکار نسل جوان می‌دانند؛ زیرا دشمنان از استقبال گسترده شهروندان یمنی از این مراکز تابستانه ناراضی هستند و امیدوارند که نسل بعدی را از هویت خود جدا کرده و هدف قرار دهند تا حمله نظامی به آنها آسان شود.

المحطوری تأکید کرد: خانواده‌های دانش آموزان یمن و جامعه یمن چون ثمره حضور فرزندانشان در این کلاس‌های فرهنگی و آموزشی قرآن را دیده‌اند، برای برگزاری آن برای سال‌های آتی نیز استقبال نشان داده‌اند و همین امر دشمنان را عصبانی کرده است./۹۸۸/

منبع: پایگاه خبری العهد

ارسال نظرات