۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۸۵۶۴۷

دوره آموزشی «خانواده آماده در مخاطرات»

دوره آموزشی «خانواده آماده در مخاطرات»
مرکز خدمات حوزه های علمیه با هدف تشویق طلاب و روحانیون و بالا بردن سطح دانش جامعه هدف خود به دریافت‌کنندگان گواهی‌نامه‌‎های یاد شده به قید قرعه جوایزی را اهدا می‌نماید.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حوادث و بلایا، سالیانه جان صدها هزار نفر را می‌گیرند. کشور ایران نیز در زمره پنج کشور اول بلاخیز در جهان است. هر یک از حوادث و بلایا ‌برای شهروندان و امکانات جامعه می‌تواند عواقب طولانی‌مدتی به همراه داشته باشد. از سویی دیگر اگر در جامعه حادثه‌ یا بلایی ‌روی بدهد، دولت و سازمان‌های امدادرسان اقدام به ارائه کمک خواهند کرد، اما شهروندان نیز باید آماده باشند.

آمادگی ‌عمومی ‌در برابر حوادث و بلایا ‌دو فایده ‌مهم دارد:

  • موجب کاهش ترس و اضطراب می‌شود. جامعه‌، خانواده و شهروندان باید بدانند که به هنگام وقوع آتش‌سوزی چه بکنند و به هنگام وقوع طوفان، زلزله یا سیل به کجا پناه ببرند. مردم باید آماده باشند تا به هنگام ضرورت، خانه‌های خود را ترک کنند و در پناهگاه‌های عمومی استقرار یابند. در چنین اوضاعی شهروندان باید بدانند که چگونه نیازهای اولیه پزشکی خود را تأمین کنند.
  • مردم با انجام اقداماتی می‌توانند دامنه خسارات ناشی از سوانح را کاهش دهند. ‌اقداماتی نظیر: ساخت سیل‌بند‌، ارتفاع‌دادن به خانه‌های مسکونی یا جابه‌جایی محل سکونت از مسیر خطر و محکم‌کردن وسایلی که در جریان زمین‌لرزه احتمال سقوط آن‌ها می‌رود.

با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه آموزش و هم‌سو با تفاهم‌نامه منعقده بین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌‌های آموزشی در زمینه آمادگی در برابر مخاطرات، امداد و نجات و ... بر اساس مطالب و محتواهای علمی و معتبر توسط جمعیت هلال احمر تهیه و در اختیار مرکز خدمات قرار می‌گیرد تا طلاب، روحانیون و خانواده ایشان به راحتی سطح دانش و آمادگی خود را نسبت به موضوعات متنوع در این زمینه ارتقا دهند. 

بر این اساس، دوره آموزشی خانواده آماده در مخاطرات شامل چهار بخش تئوری و یک بخش عملی طراحی شده است. پس از شرکت در هر بخش تئوری و قبولی در آن بخش، گواهی‌نامه مربوطه برای فرد صادر می‌شود. همچنین پس از قبولی در هر چهار بخش تئوری و دریافت گواهی‌نامه‌های مربوطه، امکان حضور در یکی از شعب جمعیت هلال احمر برای آموزش عملی میسر می‌شود. پس از شرکت در آزمون عملی و پذیرفته شدن درآزمون مربوطه، گواهی‌نامه جامع دوره آمادگی در برابر مخاطرات برای افراد صادر می‌شود.

مرکز خدمات حوزه های علمیه با هدف تشویق طلاب و روحانیون محترم و خانواده ایشان به شرکت در این دوره‌ها و به منظور بالا بردن سطح دانش جامعه هدف خود به دریافت‌کنندگان گواهی‌نامه‌‎های یاد شده به قید قرعه جوایزی را اهدا می‌نماید. جهت شرکت در قرعه‌کشی باید تصویر گواهی‌نامه‌های دریافتی خود را در سامانه سخا (در قسمتی که متعاقباً اعلام خواهد شد) بارگذاری نمایید. قرعه‌کشی‌ها در پایان هر ماه صورت گرفته و تا نیمه ماه بعد اسامی برگزیدگان اعلام خواهد شد.

در حال حاضر امکان شرکت در دو بخش تئوری فراهم شده است، علاقمندان جهت شرکت به این لینک مراجعه کنند.

ارسال نظرات