۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۶۸۵۶۵۸
امام جمعه بابل:

نماز جمعه پایگاهی مهم برای طرح دغدغه های مردم است

نماز جمعه پایگاهی مهم برای طرح دغدغه های مردم است
مازندران - امام جمعه بابل، نماز جمعه را پایگاهی مهم برای طرح دغدغه های مردم دانست و گفت: ائمه جمعه همواره در دفاع از مطالبات به حق مردم پیشگام بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه گفت: اشتیاق به حضور در نمازجمعه برگرفته از مفاهیم و دستورات دینی است.

وی با اشاره به این که پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه از جمله نهادهایی است که به برکت انقلاب اسلامی آغاز به کار کرده است، افزود: نمازجمعه از ابتدای انقلاب تاکنون همواره پرشور برگزار شده و در بدترین شرایط نمازجمعه تعطیل نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که نماز جمعه کشور را در مقابل تهدیدات مقاوم کرد، ادامه داد: در حقیقت نمازجمعه از عوامل ثبات نظام اسلامی است.

امام جمعه بابل با اشاره به این که پس از برقراری مجدد نمازجمعه در دوران تعطیلی ایام کرونا، شاهد حضور پرشور نمازگزاران هستیم، بیان داشت: این حضور نشان دهنده دلبستگی مردم به پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که رهبر معظم‌ انقلاب به دو نهاد مردمی بسیج و نماز جمعه امید دارند، گفت: این نهاد انقلابی خنثی کننده بسیاری از توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان این که نماز جمعه پایگاهی مهم برای طرح دغدغه های مردم است، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نیز همواره در دفاع از مطالبات به حق مردم پیشگام بودند و از تربیون نماز جمعه برای بیان آنها استفاده کردند.

امام جمعه بابل با تأکید براین که ائمه جمعه به هیچ جریان و فردی جز ولایت فقیه وابسته نیستند، ادامه داد: نهاد نمازجمعه در داخل حاکمیت قرار دارد اما آزاد از دولت ها است و هیچ ترسی از نقد نسبت به پیگیری مصالح مردم ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که وظیفه پایگاه نماز جمعه فراهم کردن زمینه ثبات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: ائمه جمعه با آگاهی دادن به جامعه و همچنین روشنگری، مسیر صحیح حرکت را به مردم نشان می دهند.

وی با اشاره به این که ما تنها متکی به لطف پروردگار و کمک های مردمی هستیم، خاطرنشان کرد: ستاد نماز جمعه از هیج نهاد و شخصی کمکی دریافت نمی کند.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود بر ضرورت برخورد همراه با تواضع و ادب اعضای ستاد نماز جمعه با مردم تأکید کرد و گفت: هیچ نهادی داوطلبانه تر و مردمی تر از نماز جمعه وجود ندارد و به همین دلیل تقویت چنین نهادی امری ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اقبال خوب نسل جوان به نماز جمعه، افزود: در حال حاضر شاهد حضور پر شور جوانان مؤمن و انقلابی در بخش های مختلف ستاد نماز جمعه هستیم که باید تقویت شود.

وی با بیان این که نمازجمعه همیشه مردمی و انقلابی بوده و ان‌شالله خواهد ماند، تصریح کرد: این نهاد اثر گذار، پشتوانه محکمی برای نظام و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بابل با تأکید براین که محیط نمازجمعه باید نشاط معنوی داشته باشد، خاطرنشان کرد: به طور حتم نظرات مردمی می تواند ما در تقویت جایگاه نماز جمعه یاری کند./950/پ210/

ارسال نظرات