۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۶۸۵۶۶۸
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

دشمن از طریق جنگ نرم در پی استحاله فرهنگی جامعه است

دشمن از طریق جنگ نرم در پی استحاله فرهنگی جامعه است
مازندران - حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه مردم ایران به واسطه انقلاب و ولایت عزت یافتند، گفت: دشمن از طریق جنگ نرم در پی استحاله فرهنگی جامعه است.

حجت الاسلام رعایتی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر به اهمیت و محتوای تاریخی خطبه غدیر اشاره کرد و گفت: تأکید خداوند متعال بر رساندن پیام الهی از سوی پیامبر گرامی اسلام، نشان از اهمیت مسأله تاریخی غدیر دارد.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با ابلاغ پیام وحی، 23 سال رسالت خود را کامل کرد، افزود: نبی مکرم اسلام در آن مقطع وقتی با حضور صدها هزار نفر به آن پیام مهم اشاره کرد تنها برای مردم آن زمان نبود، بلکه آن پیام مهم برای آیندگان بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که تا بشر باشد دین خدا نیز وجود خواهد داشت، ادامه داد: دین الهی باید هادی داشته باشد وچون پیامبر گرامی اسلام خاتم پیامبران بود، ضرورت داشتن جانشین، امام و ولی پس از ایشان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.

حجت الاسلام رعایتی با بیان این که در همان دوران اندیشه های متفاوتی وجود داشت و آنهایی که با شخصیت و فضیلت امام علی(ع) آشنا بودند علاقه ای به جانشینی نخستین امام شیعیان نداشتند، افزود: اگر مردم آن زمان فضیلت غدیر را می دانستند به طور حتم شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی با اشاره به این که اگر به چیزی عمل نمی شود معلول دو عامل عدم شناخت و غرض ورزی است، تصریح کرد: متأسفانه این دو عامل سبب شد به مسأله مهمی همچون غدیر بی توجهی شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که ولایت به معنای خود پیامبر است، افزود: شجاعت و عدالت امام علی(ع) در میان سایر ائمه اطهار(ع) نیز مشترک بود، اما ولی بودن امام علی(ع) وجه شاخص ایشان نسبت به سایر معصومین بود.

حجت الاسلام رعایتی با تأکید براین که هماره باید رسول، الگو و اسوه ای برای مردم وجود داشته باشد تا راه واقعی زندگی در دنیا که مقدمه زندگی در آخرت است را به دیگران نشان دهد، ادامه داد: به همین دلیل خداوند متعال 124 هزار پیامبر برای هدایت بشریت فرستاده شد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام نیز باید جانشین وجود داشته باشد و امامت بماند و یک نفر جلودار باشد، خاطرنشان کرد: اگر امامت و ولایت باشد سعادت دنیا و آخرت مردم تضمین خواهد بود چون آنچه که پیامبراسلام فرمود برای قسط و عدل بود و امامان ما هم به دنبال همان دو مسأله بودند و هر جا قسط و عدل باشد و ظلم نباشد آسایش و آرامش است.

وی با تأکید براین که وقتی ناعدالتی نباشد همه به حق خود می رسند، افزود: امروز ولایت فقیه استمرار ولایت و رسالت پیامبر اکرم(ص) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مردم ما در زمینه های مختلف زیر نظر استکبار و مستبدین بودند، ادامه داد: اما امروز به برکت انقلاب و ولایت این مردم عزیز شدند و عزت پیدا کردند.

حجت الاسلام رعایتی با بیان این که گاهی اوقات برخی ها از این مسیر منحرف می شوند و دشمن هم با تحرکاتی به دنبال جنگ نرم و استحاله فرهنگی است، افزود: متأسفانه گاهی دشمن از یاران و نیروهای خودی یار گیری می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که اگر چراغ سعادت همیشه روشن باشد مردم به جایگاه های والایی دست پیدا خواهند کرد، تصریح کرد: این سعادت و رستگاری در گرو توجه و تبعیت از ولایت فقیه است.

وی به ولایت مداری مردم مازندران در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره کرد و گفت: امروز باید بصیرت داشته باشیم چون دشمن به دنبال جدایی ما از ولایت است و باید توجه کنیم که اگر از ولایت جدا شویم از امامت نیز جدا خواهیم شد.

استاد حوزه علمیه در پایان افزود: آنهایی که از ولایت جدا می شوند از امامت نیز جدا خواهند شد و کسانی که از ولایت و امامت جدا می شوند همانند داعشی ها از پیامبر گرامی اسلام نیز جدا خواهند شد./950/ت310/

ارسال نظرات