۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۸۵۷۰۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ترویج معروف لازمه جلوگیری از رواج منکر است

ترویج معروف لازمه جلوگیری از رواج منکر است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت گفت: حوزه علمیه خواهران ظرفیتی عظیم برای نقش آفرینی در عرصه امربه معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در مراسم جشن غدیر که با محوریت امر به معروف ونهی از منکر با همکاری ستاد امر به معروف ونهی از منکر ومدیریت حوزه های علمیه خواهران لرستان در تپه شهدای گمنام برگزار شد، با تبریک عید سید غدیر خم گفت: غدیر یک قلعه و دج است که در درون این قلعه معارف اسلامی، اعتقادات اسلامی، احکام و اخلاق اسلامی محافظت می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در جامعه امروز که برخی به دنبال اندوخته های مالی هستند، گفت: بانوان و خواهرانی که در این موقعیت و فضا در پی معرفت افزایی، حب اهل بیت(ع) و ترویج محبت اهل بیت(ع) هستند، یک ارزش محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه غدیر یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک قاعده و یک ضابطه است، افزود: قاعده و ضابطه یک امر کلی و مربوط به همه عصرها، نسل ها و زمان ها است و این ضابطه در همه زمان ها ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه البته در زمان غیبت امام عصر گفته شده است آن کسی که بیشترین شباهت را به امام معصوم دارد، حق خلافت دارد، عنوان داشت: حق ولایت و خلافت از آن بندگان صالح خداوند است کسی که بیشترین و نزدیک ترین شباهت را به امام معصوم دارد حق ولایت و امامت دارد و حکمش نافذ است و غیر از آن حق ولایت و خلافت ندارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های عید غدیر، گفت: برگزاری این برنامه ها ادامه کاری است که رسول خدا(ص) در غدیر خم انجام داد، تعظیم و ترویج شعائر الهی دنباله همان کاری است که رسول خدا انجام می داد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه حق امامت و ولایت از آن اهل بیت(ع) است، اظهارداشت: این اجتماعات به ما می گوید ما دنباله رو غدیر هستیم و معارف غدیر را می خواهیم زنده کنیم.

وی با بیان اینکه مسأله عفاف و حجاب از غدیر نشأت می گیرد، معروف و منکر آموزه هایی است که غدیر به ما بیان می کند، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت بانوان طلبه و مبلغ می توان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر به موقع انجام نشود، جای منکر و معروف عوض می شود و اگر جای این دو عوض شود، همه مردم ضرر می کنند.

وی بیان داشت: در عرصه امربه معروف و نهی از منکر بانوان به خوبی می توانند نقش آفرینی کنند و با ترویج معروف ها جلوی رواج منکرات و آسیب های اجتماعی گرفته شود./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات