۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۸۵۷۱۱
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد؛

لزوم بهره گیری از «اخلاق» برای جذب مردم به دین

لزوم بهره گیری از «اخلاق» برای جذب مردم به دین
اصفهان _ حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به ضرورت تقویت تعامل سازنده روحانیت با جامعه، گفت: طلاب پس از اینکه ملبس می‌شوند باید اخلاق حسنه خود را بیش از گذشته تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان، در مراسم هفدهمین دوره تلبس طلاب حوزه علمیه اصفهان در مدرسه علمیه صدر، با اشاره به اهمیت و ضرورت اخلاق در دین مبین اسلام، گفت: پیامبر اکرم(ص) با اخلاق و جاذبه‌های اخلاقی مردم را جذب می‌کردند و به جای اینکه با بحث‌های کلامی بخواهند مردم را جذب کنند، اخلاق خوب را عامل جذب مردم قرار داده بودند.

وی ادامه داد: طلاب پس از اینکه ملبس می‌شوند باید اخلاق حسنه خود را بیش از گذشته تقویت کنند و حلم و صبر و بردباری مضاعفی در مواجهه با مردم داشته باشند.

حجت الاسلام مؤمنی ائمه اطهار(ع) را الگوی اخلاق حسنه و معاشرت و مراوده با مردم توصیف کرد و افزود: سیره و شیوه ائمه اطهار(ع) در مواجهه با برخوردهای ناصحیح که برخی معاندین و مخالفین با آنها داشتند باید الگوی طلاب به ویژه پس از تلبس به لباس مقدس روحانیت باشد؛ امروز اخلاق کارساز است و می‌تواند عامل جذب مردم به دین و معنویات باشد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان با اشاره به دشواری‌ها و سختی‌هایی که روحانیت در مواجهه با جامعه با آن روبرو است، اظهار کرد: نباید تسلیم فشارها و مشکلات بشویم و صبر و حلم را باید سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار بدهیم؛ خانواده‌های طلاب نیز باید دقت داشته باشند رفتار حسنه خود را پس از تلبس عضو خانواده خود گسترش داده و به عنوان الگو و شاخصه اخلاق حسنه در جامعه و در میان اقوام شناخته شده باشند.

حجت الاسلام مؤمنی از ثبت نام حدود ۲۵۰ نفر از طلاب اصفهان در طرح ادیب خبر داد و تصریح کرد: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا مراسم عمامه گذاری طلاب در فضای باز. و با جمعیت محدودتری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار گردیده است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات