۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۸۵۸۰۹
کابینه تراز؛

کاهش مشکلات اقتصادی و اصلاح ساختار اداری اولویت دولت سیزدهم باشد

کاهش مشکلات اقتصادی و اصلاح ساختار اداری اولویت دولت سیزدهم باشد
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم باید رفع مشکلات اقتصادی و موانع تولید باشد، گفت: اصلاح ساختار اداری اولویت دیگر دولت منتخب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌­وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین ویژگی ها و شاخصه های اعضای کابینه دولت سیزدهم پرداخت و گفت: دولت مردم و انقلابی سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی، دولتی است که بعد از سالیان با وجود مشکلات مختلف کشور به روی کار خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ملت و حوزه های علیمه و فرهیختگان چشم امید موفقیت به دولت سیزدهم دارند، افزود: متأسفانه کشور در وضعیت نامطلوبی از نظر اقتصادی و ذخائر ارزی قرار دارد و همچنین کشور با کمبود منابع برای برق رسانی، آبرسانی و عدم ساخت خانه مناسب برای مردم مواجه است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به این که اکنون در مباحث فرهنگی نیز با چالش ها و آسیب های جدی مواجه هستیم، ابراز داشت: آیت الله رئیسی باید با توجه به شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب برای هیأت دولت بیان کردند و اهدافی که در گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم شده، اعضای کابینه خود را تعیین و انتخاب کنند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اعضای کابینه دولت سیزدهم باید جوان، متخصص، کاردان و متعهد به مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ابراز کرد: آیت الله رئیسی با بصیرت و جامعیت کامل برای انتخاب کابینه دولت سیزدهم جلسات مشورتی خود را با کارشناسان، حوزویان، وزیران کنونی و دلسوزان نظام تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه باید دولت سیزدهم با رانت خواری ها در نهادهای دولتی مقابله کند، افزود: دولت سیزدهم باید نواقص و مشکلات ساختار اجرایی کشور را کشف کرده و از بین ببرد، از منابع نفتی و غیرنفتی کشور به خوبی بهره ببرد به گونه ای که تورم و مشکلات اقتصادی در کشور کاهش یابد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: دولت سیزدهم باید جلوی ورود قاچاق کالا به داخل کشور را گرفته تا اینکه موانع رشد تولید داخلی برطرف شود و تولیدات و صنایع داخلی رشد و توسعه یابند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ابراز کرد: باید دولت منتخب در در روابط بین اللمللی با کیاست و بر طبق مصالح و سیاست های کلی نظام اسلامی گام بردارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در این سالیان دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده اند، گفت: متأسفانه امروز قیمت های اجناس قوام ندارد و همچنین نظارت کافی بر بازار کالا نمی شود، از این رو باید دولتمردان دولت سیزدهم نظارت کافی بر این مسائل داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نخسیتن اولویت دولت سیزدهم باید رفع مشکلات اقتصادی و موانع تولید باشد، افزود: اولویت دیگر دولت منتخب باید اصلاح ساختار اداری باشد و باید رشوه خواری، رانت خواری و ربا از تشکیلات مدیریتی و بانکی رخت بندد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ابراز داشت: اگر اصلاح مسائل اقتصادی، اصلاح ساختار اداری و تصحیح زیرساخت های فرهنگی در کشور روی دهد، صلابت و اقتدار نظام اسلامی ایران افزایش خواهد یافت.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: اگر مردم حلاوت دولت قوی و انقلابی را بچشند، بیش از گذشته پشتیبان ولایت فقیه و نظام اسلامی ایران خواهند ماند و در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

ارسال نظرات