۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۸۵۸۱۳
به همت وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان؛

کتاب داستان «غدیر خم» برای کودکان و نوجوانان منتشر شد

کتاب داستان «غدیر خم» برای کودکان و نوجوانان منتشر شد
ابوالفضل ربیعی وابسته فرهنگی ایران در نخجوان، از انتشار کتاب داستان «غدیر خم» برای کودکان و نوجوانان به زبان آذری خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ابوالفضل ربیعی وابسته فرهنگی کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان با اعلام این خبر، گفت: حادثه غدیر یک واقعه تاریخی برای تعیین سرنوشت تمام انسان‌ها در طول تاریخ است. به همین جهت، نوشتن و سخن گفتن از غدیر خم یکی از وظایف اصلی ما محسوب می‌شود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) درباره عمومیت غدیر، ابدیت و ماندگاری در بخشی از خطبه غدیر می‌فرمایند: «ای مردم! من امر خلافت را به عنوان امامت و وراثت در نسل خود تا روز قیامت به ودیعه می‌سپارم، و من ابلاغ کردم آنچه را مامور به ابلاغش بودم تا حجت باشد بر حاضر و غائب و بر همه کسانی که حضور دارند یا ندارند، به دنیا آمده‌اند یا نیامده‌اند، پس حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند.» بنابراین همگان در گفتن و پخش و نشر حدیث و جریان غدیر مسئول‌اند و تا روز قیامت این وظیفه سنگین بر دوش ولایت‌مداران خواهد بود.

ربیعی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این رسالت و اینکه جمهوری آذربایجان و نخجوان به لحاظ جمعیتی دومین کشور شیعی بعد از ایران قرار دارد، موضوع معرفی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با واقعه غدیر خم مورد توجه قرار گرفت و در این نوشته سعی شد این واقعه به زبان ساده و کودکانه و چگونگی انتقال پیام غدیر را به کودکان و نوجوانان در قالب داستان به زبان آذری ترجمه و بصورت نشر الکترونیکی در اختیار شیعیان این منطقه قرار دهیم.

وی همچنین، مطرح کرد: ترجمه این کتاب داستان به زبان آذربایجانی می‌تواند در نشان دادن واقعه غدیر خم و موضوع مهم جانشینی حضرت علی(ع) برای کودکان و نوجوانان و والدین برای انتقال این پیام  به فرزندانشان در این منطقه مؤثر باشد.

ربیعی در پایان سخنانش، خاطرنشان کرد: این دومین کتاب داستان کوتاه برای کودکان و هفتمین کتابی است که وابستگی‌ فرهنگی کشورمان در نخجوان از سال گذشته تاکنون، ترجمه و منتشر می‌کند.

گفتنی است؛ این کتاب به همت وابستگی فرهنگی کشومان در نخجوان ترجمه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس اینترنتی https://nakhchivan.icro.ir/uploads/298_2743_66_null.pdf مراجعه و فایل الکترونیکی این کتاب را دریافت کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات