۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۸۵۸۹۹
کابینه تراز؛

مشکلات کشور با کابینه جهادی و کار شبانه روزی حل می شود

مشکلات کشور با کابینه جهادی و کار شبانه روزی حل می شود
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: اگر هیأت دولت سیزدهم و مدیران نهادهای دولتی اهل فعالیت جهادی و شبانه روزی نباشند، امیدی به برطرف شدن مشکلات کشور نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه های اعضای کابینه و هیأت دولت سیزدهم پرداخت و گفت: آیت الله رئیسی، رییس جمهور منتخب برای اعضای کابینه و هیأت وزیران خود ابعاد و شاخص هایی را تعیین و بیان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: اعضای کابینه دولت سیزدهم باید اهل مدیریت جهادی، پاکدست، انقلابی و مردمی باشند و همچنین در حیطه مسؤولیت خود کارشناس، کاردان و اهل خلاقیت، نوآوری باشند.

نماینده مجلس خبرگارن رهبری اظهار داشت: با توجه به مشکلات سخت و مزمن کنونی که کشور با آنها مواجه است، اگر هیأت دولت و مدیران نهادهای دولتی این شاخصه ها را نداشته باشند و اهل فعالیت جهادی و شبانه روزی نباشند، امیدی به برطرف شدن مشکلات کشور نخواهد بود.

وی با بیان اینکه افرادی که برای کابینه انتخاب می شوند باید اهل فعالیت شبانه روزی در خدمت رسانی به مردم باشند، افزود: وزیران و هیأت دولت منتخب نباید به راه حل های تکراری مسؤولان سابق اکتفا داشته باشند؛ بلکه برای کاهش معضلات و مشکلات راهکارهای نوینی را تدوین و اجرایی کنند.

رییس دانشگاه قم با اشاره به اولویت های دولت سیزدهم در روزهای نخستین کاری خود بیان کرد: باید هیأت دولت سیزدهم کاهش ناهنجارهای فرهنگی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور را جزء اولویت های کاری خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اقتصادی از هم جدا نیستند، ابراز داشت: در برخی موارد اهمیت مسائل فرهنگی و کاهش ناهنجارهای فرهنگی دارای اهمیت بوده و در برخی موارد برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دارای اهمیت و فوریت دوچندان است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اقتصادی در هم تنیده شده اند، گفت: یک روی مسائل و قوانین کشور اقتصادی و روی دیگر آن فرهنگی است، از این رو افرادی که برای تیم هیأت دولت سیزدهم انتخاب می شوند، باید به تمام جوانب اقتصادی و فرهنگی در زیر مجموعه های خود توجه داشته و همچنین مسؤولان ابعاد اجتماعی و سیاسی مسائل و قوانین را بررسی کنند.

ارسال نظرات