۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۸۵۹۱۱
دادستان اصفهان در واکنش به ماجرای هلیا:

کم کاری و ضعف برخی نهادها باعث پیشرفت آسیب های اجتماعی شده است

کم کاری و ضعف برخی نهادها باعث پیشرفت آسیب های اجتماعی شده است
اصفهان - دادستان استان اصفهان گفت: برخورد با مسؤولین متخلف از اولویت های دستگاه قضا است؛ زیرا کم کاری و ضعف برخی نهادها باعث پیشرفت آسیب های اجتماعی در کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، نشست تخصصی کارگروه بررسی آسیب های اجتماعی این استان و با حضور نهاد های فرهنگی ،قضایی و انتظامی عصر دیروز در محل ستاد امر به معروف استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست به صورت تخصصی به بررسی موضوع آسیب های اجتماعی نوجوانان و جوانان پرداخته شد و اعضای جلسه به نقد و بررسی برنامه های عملیاتی برای کاهش آسیب های اجتماعی حوزه نوجوانان و جوانان  پرداختند.

علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در این جلسه اقدامات سلبی و ایجابی را دو بال در جهت برخورد با آسیب های اجتماعی دانست و افزود: برخورد با مسئولین متخلف از اولویت های دستگاه قضا است؛ زیرا کم کاری و ضعف برخی نهاد ها باعث پیشرفت آسیب های اجتماعی شده است.

وی همچنین گفت: متولیان فرهنگی و اساتید و متخصصان این حوزه برای کاهش این آسیب ها فراخوانده شده اند و ما در دادستانی تهیه برنامه های فرهنگی در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی در حوزه نوجوانان و جوانان را از آنها خواستار شده ایم.

دستور دادستان اصفهان برای هلیا بهترین دستور بود

همچنین کوروش محمدی رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان در این نشست ضمن تشکر از دستور دادستان اصفهان در مورد غائله هلیا گفت: این دستور از بهترین دستور های دستگاه قضایی در سال های اخیر بود، چه بررسی ریشه ای و برخورد فرهنگی و آموزشی، تربیتی با این غائله بسیار پر اهمیت است.

محمدی پرهیز از رفتار های هیجانی در برخورد با معضلات اجتماعی را از اولویت های مسائل اجتماعی دانست و عدم بررسی کارشناسی و تخصصی آسیب های اجتماعی را از معضلات حال حاضر جامعه برشمرد.

وی در ادامه اظهار داشت: ضعف نهادها و دستگاه های  فرهنگی و دینی در جامعه پذیری نوجوانان از مهم ترین چالش های آسیب های نوجوانان و جوانان است و نهاد های فرهنگی از خانواده، آموزش و پرور ش و صدا و سیما باید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی این حوزه ها تلاش کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر همچنین خواستار تشکیل کارگروه تخصصی با ماموریت بلند مدت و با بهره گیری از متخصصان دانشگاهی، حوزوی، رسانه ای و فرهنگی برای بررسی تخصصی و کاهش آسیب ها و تهدیدات حوزه نوجوان و جوانان شد.

همچنین محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه جلسه به معضلات پیش روی آموزش و پروش در زمینه فرهنگ سازی و فعالیت های پرورشی اشاره و کم کاری های صورت گرفته را معلول مسائل کلان و دیدگاه های فرا استانی دانست.

ولی الله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان نیز در نشست اظهار داشت: اورژانس اجتماعی جهت همکاری با نهاد های فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی آماده است و برگزاری دوره های تخصصی برای خانواده ها و نوجوانان نیز از ظرفیت های مهم بهزیستی است.

تلاش همه جانبه دستگاه ها کلید حل مشکلات اجتماعی است

در خاتمه جلسه حجت الاسلام عبداللهی نژاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان از برنامه های دستگاه های فرهنگی جهت کاهش آسیب های اجتماعی حوزه نوجوانان تشکر کرد و افزود: تلاش همه جانبه و همسو دستگاه ها و نهاد های فرهنگی و همچنین مجموعه های قضایی و انتظامی کلید حل و رفع مشکلات و آسیب های حوزه نوجوانان است.

در انتهای نشست مقرر شد کارگروه های تخصصی به بررسی کارشناسی و دقیق مشکلات و معضلات نوجوانان با نگاه به آینده پرداخته و نتایج این بررسی ها برای تصویب مصوبات به جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ارجاع گردد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات