۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۸۶۰۲۹
حجت الاسلام شکریان:

مکتب عاشورا با روح ملت ایران عجین شده است

مکتب عاشورا با روح ملت ایران عجین شده است
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت شکوه و عظمت دادن به عزاداری ماه محرم تأکید کرد و گفت: محرم و عاشورا با روح ملت ایران عجین شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست برنامه ریزی مراسم ماه محرم با تاکید بر اهمیت احیای روضه های خانگی در مراسم محرم، گفت: یکی از اهداف مهم سازمان تبلیغات اسلامی، احیا و توجه به برپایی روضه های خانگی در محرم با رعایت دقیق شیوه نامه ها و موازین بهداشتی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که محرم و عاشورا با روح ملت ایران عجین شده است، افزود: ملت ایران همواره در حفظ و تقویت شعائر دینی به ویژه برپایی برنامه های ماه محرم پیشگام بوده اند.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هیچ چیز نمی تواند موجب ایجاد فاصله بین ملت ایران و عزاداری حسینی شود، خاطرنشان کرد: این مردم عاشورایی، سال گذشته نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، برنامه های ماه محرم را با شکوه و عظمت خاصی برگزار کنند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها در تلاش هستند به بهانه های مختلف زمینه ساز کمرنگ برگزار شدن برنامه های ماه محرم شوند، تصریح کرد: این ملت بزرگ در طول تاریخ به ویژه 42 سال اخیر همواره با تکیه بر مفاهیم عاشورایی در برابر دشمنان ایستادند و امروز عزت و عظمتی وصف ناشدنی دارند.
 
وی با اشاره به اهمیت برپایی و احیای روضه های خانگی در محرم اظهار داشت: روضه و برپایی مراسم برای حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش در طول تاریخ اسلام هم از سوی اهل بیت(ع) و هم بزرگان دین مورد سفارش و توجه بوده است و به طور قطع برپایی این مراسم و روضه ها برکات بسیار فراوانی برای جامعه و حتی خانواده ها خواهد داشت.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر الهی به ویژه برگزاری مراسم برای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، افزود: امام راحل فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این بیان ارزشمند معمار کبیر انقلاب خود بیانگر اهمیت برپایی مراسمات محرم و سوگواری برای حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، پیروزی انقلاب اسلامی را برگرفته از مبانی و فرهنگ عاشورا دانست و تصریح کرد: آثار و برکات فراوانی برای سوگواری اهل بیت(ع) به ویژه سوگواری و عزاداری برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش وجود دارد اما برگزاری روضه های خانگی و ذکر مصیبت برای سیدالشهدا(ع) می تواند در ترویج و گسترش گفتمان عاشورایی امام حسین(ع) در خانواده ها بسیار اثرگذار باشد و حتی موجب تحکیم و تقویت باورهای دینی در بین جوانان و نوجوانان شود.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت حفظ همبستگی اعضای خانواده در راستای تزیین و سیاه پوش کردن فضای منزل برای برپایی مراسم روضه های خانگی در ماه محرم، تأکید کرد: امسال برنامه های متنوعی برای برگزاری مراسم محرم برنامه ریزی شده است که مطابق با موزاین بهداشتی و دستورالعمل ها و با رعایت پروتکل های بهداشتی است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص عمل کردن به همه قوانین و ضوابط وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا در خصوص برگزاری مراسم های آئینی، خاطر نشان کرد: هیأت های مذهبی از ابتدای شیوع ویروس کرونا ثابت کردند نسبت به اجراء و رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل ها و شیوه نامه ها بسیار دقیق و با برنامه هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: تجربه سال های گذشته ثابت کرد هیأت های مذهبی و فعالان حوزه دین در عمل به دستورالعمل های بهداشتی نسبت به سایر اقشار جامعه مصمم تر هستند.
 
حجت الاسلام شکریان بر ضرورت شکوه و عظمت دادن به مراسم ماه محرم تأکید کردو افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در برای عظمت دادن به برنامه های ماه محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی استفاده شود./950/پ210/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
0
0