۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۸۶۰۴۶

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار شد

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار شد
مراسم تنفیذ آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم تنفیذ آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه 12 مرداد 1400 با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) برگزار شد.

براساس اصل 110 قانون اساسی امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم از جمله وظایف و اختیارات رهبری نظام است و طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری، دوره چهارساله رئیس جمهور منتخب از تاریخ تنفیذ اعتبارنامه به وسیله مقام رهبری نظام آغاز می‌شود. در جریان مراسم امروز، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، منتخب مردم را به سِمت «ریاست‌جمهوری» منصوب می‌کنند.

این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی  پخش شد.

در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ارائه کرد و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس جمهور منتخب و ایراد سخن توسط آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رهبر انقلاب سخنرانی کردند.

ارسال نظرات