۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۸۶۰۷۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

خروجی هیأت های مذهبی باید تقویت جریان انقلاب و ولایت‌مداری باشد

خروجی هیأت های مذهبی باید تقویت جریان انقلاب و ولایت‌مداری باشد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: خروجی هیأت های مذهبی باید موجب تقویت جریان انقلاب و ولایت‌مداری و عشق به مقام معظم رهبری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دومین اجتماع واعظان، شاعران و مدیران هیأت های مذهبی که در قائمشهر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم بر ضرورت برگزاری مراسم عزاداری حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تأکید کرد.

وی با بیان این که در شرایط کرونایی تعطیلی و یا تحریف هیأت ها را نمی‌پذیریم، افزود: تشویق به برگزاری مراسم با رعایت اصول بهداشتی همواره تاکید ما است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که سال گذشته در ستاد مقابله با کرونا تجدید نظراتی اتفاق افتاد که نمی‌توان به آن برچسب بی‌اعتمادی به مجالس امام حسین(ع) بزنیم، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی و مساجد ما سال گذشته نشان دادند که در عمل به توصیه های بهداشتی مصمم تر از سایر افراد جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نیروهای مذهبی و حزب اللهی باید در رعایت دستورالعمل های بهداشتی الگو و اسوه دیگران باشند، افزود: متأسفانه در حال حاضر میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم به سی درصد رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که هیأت های مذهبی سلامت اخلاقی اجتماعی اعضای خود را جدی بگیرند، تصریح کرد: هیأتی ها باید در مسائلی نظیر ازدواج و همچنین توجه به موضوع جمعیت جامعه الگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که دشمنان در تلاش هستند هیأت های مذهبی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی و تشکل های دینی باید مراقب توطئه های دشمنان باشند.

امام جمعه ساری، بصیرت را چراغ راهی برای حرکت در مسیر تعالی و سعادت دانست و تصریح کرد: مجلس سیدالشهدا(ع) باید سرشار از عواطف و احساسات و هم غنی از معارف باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که هیأتی ها نباید تک بعدی باشند، خاطرنشان کرد: این افراد نه بی‌توجه به مناسک باشند و نه اینکه مناسک گرایی ظاهری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز ما بخش قابل توجهی از شیرینی حضور در انتخابات و انتخاب یک رییس جمهور انقلابی ولایی را مدیون بصیرت و روشنگری‌های مجالس اقامه عزای حسینی هستیم، تصریح کرد: این مسائل ما را به کارآمدی هیات های مذهبی دلگرم تر می‌کند.

امام جمعه ساری در پایان افزود: هر گاه خروجی هیأت های مذهبی ما موجب تقویت جریان انقلاب و ولایت‌مداری و عشق به مقام معظم رهبری شد امیدمان هم بیشتر شد./950/پ210/

ارسال نظرات