۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۸۶۰۷۴
حجت الاسلام شکریان خبر داد؛

راه اندازی پویش «نسل به نسل در پناه حسینیم» در مازندران

راه اندازی پویش «نسل به نسل در پناه حسینیم» در مازندران
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از راه اندازی پویش نسل به نسل در پناه حسینیم ویژه ماه محرم در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در ششمین جلسه ستاد عملیات محرم با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه برنامه های آیینی با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، گفت: پویش «نسل به نسل در پناه حسینیم» ویژه محرم امسال در همه شهرهای استان برگزار می شود.

وی با تاکید بر تعظیم شعائر دینی و الهی، اظهار داشت: مهم ترین درس محرم، مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) و عاشورا دشمن شناسی، بصیرت و ولایتمداری است و روح ملت بزرگ ایران با این مکتب و گفتمان عجین شده است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به راه اندازی پویش های مختلف ویژه محرم در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری، افزود: یکی از مهم ترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی تعظیم شعائر دینی و اسلامی است و محرم، قیام خونین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و عاشورا یکی از مهم ترین و با عظمت ترین شعائر دینی و اسلامی است.

مدیر کل تیلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: باید از ظرفیت راه اندازی پویش های مختلف با توجه به شرایط امروز کشور و وجود بحران ویروس کرونا در راستای باشکوه برگزار کردن مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش بهره گرفت.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که هیچ هیأتی در محرم در استان تعطیل نیست، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران همواره ثابت کردند در برگزاری مراسم های آئینی بویژه برپایی سوگواری برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش حتی در شرایط شیوع این ویروس با رعایت دقیق موازین بهداشتی و شیوه نامه ها پیشگام هستند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به تجربه بسیار موفق هیأت های مذهبی در برگزاری مراسم آئینی به ویژه در سال های گذشته و در شرایط کرونایی، تأکید کرد: یکی از مهم ترین آموزه های قیام خونین حضرت سیدالشهدا(ع) و عاشورا، عمل به تکلیف است و هیأت های مذهبی با همین آموزه ها از قیام خونین سید و سالار شهیدان و مکتب درس آموز عاشورا، مراسم محرم امسال را با رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و شیوه نامه ها برگزار خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به راه اندازی پویش نسل به نسل در پناه حسینیم ویژه محرم امسال در کشور و همه شهرهای مازندران، خاطرنشان کرد: این پویش از مهم ترین پویش های ماه محرم است و باید از ظرفیت فضای مجازی هم در برگزاری هر چه باشکوه این مراسم بهره گرفت./950/پ210/

ارسال نظرات