۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۸۶۰۹۳
معاون راهبردی و سیاسی بسیج اساتید و طلاب عنوان کرد؛

محاکمه؛ اقدامی قانونی دربرابر ترک فعل مسؤولان

محاکمه؛ اقدامی قانونی دربرابر ترک فعل مسؤولان
حجت الاسلام علیزاده گفت: مسئولانی که به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کنند ذیل قانون ترک فعل قرار گرفته و به صورت مدعی العموم مورد محاکمه قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، معاون راهبردی و سیاسی بسیج اساتید و طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن بیان اینکه وظایف هر مسئولی در قانون مشخص شده گفت: مسئولان موظف‌اند وظایف قانونی خود را انجام دهند و درصورتی که این کار را نکنند، ذیل قانون ترک فعل قرار می‌گیرند و به صورت مدعی العموم مورد محاکمه قرار می‌گیرند.

وی همچنین افزود: وقتی یک قانون تصویب می شود مصوبه مجلس شورای اسلامی است بر همگان لازم الاجراست و اگر شخصی آن را ترک کند و انجام ندهد، مستحق محاکمه شدن است و باید طبق قانون با آن برخورد شود.

معاون راهبردی و سیاسی بسیج اساتید و طلاب تصریح کرد: فرقی بین دولت‌ها نیست و هر شخصی در هر سمتی، خورد یا کلان، حقوق مردم را تضعیف کند باید مورد محاکمه قرار بگیرد؛ اتفاقا اگر یک شخصی در رده‌های بالای مدیریتی باشد باید بیشتر حواسش را جمع کند.

وی ادامه داد: اگر ما در رابطه با برخی از افراد قانون را اجرا کنیم و درباره برخی افراد به علت جایگاه مسئولیتیشان اجرا نکنیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و در واقع یک نظام آنارشیسمی پدید می‌آید.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: اگر ما به دنبال یک نظام پاسخگو هستیم، باید این قوانین به درستی اجرا شود و البته قبل از اجرای مجازات، باید نظارتی دقیق بر کار مدیران صورت پذیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
مردم به مباحث علمی نگاه نمیکنن به حرف من و شما نگاه میکنن
0
0