۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۸۶۰۹۶
آیت الله حیدری:

مذاکره و اعتماد به غرب مشکلات و هزینه های بسیاری برای کشور ایجاد کرد

مذاکره و اعتماد به غرب مشکلات و هزینه های بسیاری برای کشور ایجاد کرد
نماینده خبرگان گفت: دولت سیزدهم از مذاکره و اعتماد به غرب در دولت روحانی درس بگیرد و بداند که تضمین دانستن امضای دشمن کشور را در بن بست قرار می دهد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان و هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر تجربه اعتماد به غرب در دولت یازدهم و دوازدهم برای آیندگان گفت: این مسأله که دولت روحانی سیاست اعلان شده از سوی حضرت آیت الله خامنه ای را مورد توجه قرار ندادند، باید از خود دولتمردان گذشته پرسیده شود.

نماینده مجلس خبرگان بیان کرد: دولتمردان یازدهم و دوازدهم، مبنا و نظر سیاسی رهبر معظم انقلاب را قبول نداشتند، از این رو سیاست بین المللی که مورد نظر خودشان بوده، بدان عمل می کردند و همچنین رهنمودهای رهبر انقلاب را بر طبق نظرات خود تطبیق می دادند، در حالی که این مسأله بر خلاف مصلحت نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر دولتی مشروعیت خود را از تنفیذ رهبری اخذ می کند، افزود: هر دولتی از منظر قانونی ملزم خواهد بود که سیاست های اعلان شده از سوی رهبر معظم انقلاب را مورد اجرا قرار دهد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه مـتأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم سیاست غلطی را پیش گرفتند، ابراز داشت: مذاکرات و اعتماد به غرب سبب ایجاد مشکلات و هزینه های بسیاری برای کشور شد و جنگ همه جانبه اقتصادی علیه ایران در نتیجه بی تدبیری ها و سیاست های غلط دولتمردان یازدهم و دوازدهم بوده است.

وی با ببان اینکه رهبر معظم انقلاب علمکرد دولت یازدهم و دوازدهم را به عنوان عبرتی برای دولت های آینده توصیف کردند، گفت: باید دولت سیزدهم، مذاکرات و اعتماد به غرب در دولت روحانی را به عنوان درس عبرت خود قرار دهد و بداند که تضمین دانستن امضای غربی ها نتیجه مطلوبی ندارد و کشور را با بن بست های جدی مواجه خواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان ابراز داشت: اگر سران دولت یازدهم و دوازدهم به سیاست های اعلان شده رهبری عمل می کردند، قطعا می توانستند بر تحریم ها غلبه پیدا کنند.

آیت الله حیدری اظهار کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده، می توانست راه حلی برای برون رفت از مشکلات کشور باشد، اما مـتأسفانه این مسأله از سوی دولتمردان و مسؤولان اقتصادی دولت روحانی مورد توجه قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت روحانی، درس عبرتی برای دولت سیزدهم قرار گیرد، گفت: آیت الله رئیسی و هیأت دولت سیزدهم بر ارتباط سازنده با دنیا و کاهش تحریم ها تأکید دارند، اما حل مشکلات کشور را بر مذاکرات و ارتباط با غرب گره نخواهند زند، بلکه دولتمردان جدید با تکیه بر ظرفیت ها و توان داخلی خواهند توانست بر مشکلات فائق آیند.

ارسال نظرات