۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۸۶۱۳۹
حزب الله لبنان:

مقاومت شکست ناپذیر است

مقاومت شکست ناپذیر است
حسین النمر نمایندہ حزب‌الله لبنان در منطقه «البقاع» با اشاره به جنایات اخیر در منطقه خلده گفت این حوادث ارتباطی به عشایر عربی ندارد و مقاومت هرگز در دام نمی‌افتد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حزب‌الله لبنان، بر هوشیاری اعضاِی خود در جریان حوادث اخیر تاکید کرد.

حسین النمر مسئول حزب‌الله لبنان در منطقه «البقاع» با اشاره به این که حوادث «خلده» ربطی به عشایر عربی ندارد افزود: ما آنچه را در منطقه خلده رخ داد اقدامی جنایتکارانه توصیف می‌کنیم و کسانی که دست به این جنایت زدند در دسته باند‌هایی هستند که رفتار‌های غیراخلاقی مرتکب می‌شوند.

وی افزود: در این زمینه بیانیه‌ای از جانب عشایر عربی صادر شده است و نشان می‌دهد اتفاقی که افتاده است هیچ ربطی به عشایر شجاع و عزتمند ندارد و شواهد نشان می‌دهد که خیانت در کمین کسانی است که عزادار برادران خود هستند.

این مسئول حزب‌الله همچنین تصریح کرد: هیچ انسان باشرافتی نمی‌تواند این عمل جنایتکارانه را انجام بدهد و باید بگوییم که مقاومت هرگز شکست نمی‌خورد و تسلیم نخواهد شد؛ چرا که مسیر آن مشخص شده و ما همواره به عهد و پیمان خود پایبند هستیم؛ هدف ما جاری شدن عدالت در حق خون شهدا و دستگیری جنایتکاران و مجازات آنهاست.

حسین النمر در ادامه گفت: از دستگاه‌های امنیتی و رسمی می‌خواهیم هویت این جنایتکاران را مشخص کنند و یکایک آن‌ها را بازداشت و مجازات کنند و همچنین حق اولیای دم در این زمینه محفوظ است و آن‌ها مشخص می‌کنند که چه تصمیمی برای مجازات قاتلان فرزندانشان خواهند گرفت، دولت نیز نباید زمان را از دست بدهد و اجازه گسترش چنین اقداماتی را بدهد.

وی در پایان تاکید کرد: هر چقدر هم که فشار بر ما زیاد باشد ما در دام نمی‌افتیم و یک رهبر بزرگ داریم که می‌داند چگونه فرزندان خود را که متعهد به مسیر ولایت هستند هدایت کند و ما مطابق اصول دین و شرع عمل می‌کنیم.

عاملان جنایت اخیر در منطقه خلده برگزار کنندگان مراسم تشییع شهید علی شبلی را هدف قرار دادند که به شهید و زخمی شدن تعدادی از آنان منجر شد و در بین آن‌ها چندین زن و کودک نیز دیده می‌شود.

سرویس‌های اطلاعاتی ارتش لبنان، عمر غصن تحریک کننده اصلی این جنایت و فرزندش را بازداشت کردند.

پس از تحصن عمر غصن و فرزندش در یکی از مساجد منطقه خلده و مذاکرات ۵ ساعته اش برای وارد نشدن سرویس‌های اطلاعاتی ارتش به مسجد، یکی از اشخاص توانست عمر غصن را قانع کند تا خود را تسلیم کند. از این رو سرویس‌های اطلاعاتی ارتش وی و فرزندش به نام غازی را دستگیر کردند.

عمر غصن متهم ردیف اول در تحریک برای ارتکاب جنایت خلده است. در این جنایت که به برگزار کنندگان مراسم تشییع علی شبلی حمله شد، ۳ شهروند لبنانی به شهادت رسیدند.

گفتنی است نیرو‌های ارتش لبنان تدابیر امنیتی خود را در منطقه خلده برای تحت پیگرد قرار دادن عاملان جنایت اخیر در این منطقه ادامه می‌دهند./۹۸۸/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
احسنت
0
0