۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۸۶۱۹۵
نائب رییس بنیاد اهل بیت هند:

مباهله سند روسیاهی دشمنان اسلام است

مباهله سند روسیاهی دشمنان اسلام است
حجت الاسلام رضوی در پیامی با عرض تبریک و تهنیت بمناسبت روز مباهله، این روز بزرگ (مباهله) را سند روسیاهی دشمنان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید تقی عباس رضوی نائب رییس بنیاد اهل بیت(ع) هند با صدور پیامی روز مباهله را به جهان اسلام تبریک و تهنیت گفت و ابراز داشت: مباهله سند روسیاهی دشمنان اسلام است.

وی با بیان این که روز مباهله روز لعن و نفرین بر رهروان باطل بدست نمایندگان الهی است، ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) به همراه اهل بیتش با حضور برای مباهله در روز 24 ذی الحجه 9 هجری قمری، علاوه بر این که حقانیت دین مبین اسلام را به اثبات رساند، نمایندگان بعد از خود را هم نشان داد که به جز اهلبیت(ع) کسی دیگر صلاحیت جانشینی پیامبر اسلام(ص) را ندارد.

این روحانی هندی با اشاره به این که عظمت و بزرگی امروز دین مبین اسلام نتیجه پیروزی اهل بیت اطهار علیهم السلام در روز مباهله 24 ذی الحجه 9 هجری قمری است، افزود: مباهله سند حقانیت دین اسلام است اما ذات نازنین اهبلیت پیامبر(ع) سند حقانیت مباهله است.

وی با تاکید به این که اهل بیت پیامبر(ع) از مباهله گرفته تا غدیر و کربلا نقش کلیدی در تبلیغ و بقای دین مبین اسلام را دارند، اظهار داشت: صحنه و نمای مباهله بیانگر این است فقط وجود با برکت اهل بیت اطهار(ع) کشتی نجات و نجات دهنده جهان است، هر کس بر این کشتی سوار شد نجات خواهد یافت و الا به سرنوشت قوم نوح علیه السلام دچار خواهد شد.

حجت الاسلام رضوی با تصریح به این که مباهله فقط روز پیروزی پیامبر اسلام و اهلبیت ایشان نیست بلکه پیروزی هر مسلمان در برابر مدعیان دروغین است، گفت: آیت مباهله: فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ ؛ بگو! بیایید ما و شما فرزندان و زنان و کسانی را که به منزله خودمان هستند بخوانیم، سپس به مباهله برخیزیم (در حق یکدیگر نفرین کنیم) تا دروغگویان (و کافران) را به لعن و عذاب خدا گرفتار سازیم، نوید نصرت الهی و سند پیروزی حق دربرابر باطل است.

وی با بیان این که مباهله از یک سو روز بی آبرو شدن مدعیان دروغین در برابر حق پرستان و سوی دیگر اعلام حقانیت اهل بیت پیامبر(ع) و پیروان دین اسلام است، ادامه داد: پیام دیگر مباهله برای جهان اسلام بویژه برای شیعیان اهل بیت این است که همواره برتری از آن راستگویان و صداقت بر گمراهی پیروز است./988/

ارسال نظرات