۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۶۸۶۳۰۷
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

دولت سیزدهم رفع مشکلات عشایر را سرلوحه کار خود قرار دهد

دولت سیزدهم رفع مشکلات عشایر را سرلوحه کار خود قرار دهد
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: انتظار داریم که دولت سیزدهم رفع مشکلات و نارسایی های عشایر استان را جزء برنامه های کلان خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در دیدار سرهنگ موسوی، رییس ناحیه عشایری این استان بیان کرد: انتظار داریم که دولت سیزدهم رفع مشکلات و نارسایی های عشایر استان را جزء برنامه های کلان خود قرار دهد.

وی گفت: امام خمینی(ره) عشایر را «ذخایر انقلاب» خوانده اند، از این رو مسؤولان باید در رفع کاستی های این قشر بزرگ کشور همواره در تلاش باشند.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: تاریخ نشان داده است که تقویت عشایر در کشور باعث تقویت مرزها و بالا رفتن ضریب امنیت می شود، بنابراین هرچقدر عشایر را تقویت کنیم، به نوعی یک سرمایه گذاری کرده ایم.

در ادامه این دیدار، سرهنگ موسوی، رییس ناحیه عشایری کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از خدمات و خواسته های عشایر این استان، در سخنانی گفت: در حال حاضر عشایر کرمانشاه به مانند سایر استان ها با مشکلات بزرگی همانند کم آبی، کمبود خدمات درمانی و بهداشتی، ناامنی در برخی از مناطق و ... روبرو هستند.

رییس ناحیه عشایری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عشایر بخش بزرگی از گوشت و لبنیات مورد نیاز کشور و استان را تامین و تولید کنند، بنابراین حمایت از عشایر می تواند به افزایش این محصولات مهم کمک کند./1400/پ210/

ارسال نظرات