۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۶۸۶۳۶۱
امام جمعه قم:

دولت روحانی فرصت های زیادی را از دست داد

دولت روحانی فرصت های زیادی را از دست داد
آیت الله سعیدی با بیان اینکه دولت دوازدهم فرصت های زیادی را از دست داد، گفت: امیدواریم دولت سیزدهم برای ارتقای معنویت و اخلاق جامعه گام های مؤثری را بردارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، ضمن تبریک و گرامیداشت ایام غدیر و دهه ولایت گفت: هرچند امسال به سبب شیوع ویروس کرونا بسیاری مراسمات و جشن های غدیر برگزار نشد، اما باید اعتقادات خود را در پاسداری از این روزهای بزرگ حفظ کنیم.

امام جمعه قم تنها راه تقرب به خداوند را عبودیت دانست و افزود: از میان تمام مقامات و سمت‌های انبیای الهی به مقام عبودیت و بندگی در آیات قرآن و روایات اشاره شده است.

آیت الله سعیدی بیان کرد: باید مؤمنان در تمام کلمات نماز تأمل کنند و همچنین در مقام عمل، عبودیت در درگاه الهی داشته باشند.  

وی هدف غایی از خلقت انسان را رسیدن به مقام عبودیت و بندگی در درگاه الهی توصیف کرد و افزود: در روایات اهل بیت(ع) از مؤمنان خواسته شده که مقام بندگی خود را تا لحظه مرگ حفظ و صیانت کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مؤمنان نباید گناهان خود را در مقایسه با گناه دیگران کوچکتر بشمارند، افزود: کوچک شمردن گناه از بزرگترین گناهان محسوب می‌شود و همچنین این افراد گناهکار اعتقادات مذهبی و دینی ندارند، از این رو مؤمنان نباید خود را با چنین افرادی مقایسه کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه دهه محرم قرار داریم، افزود: باید تمام ما تأمل کنیم که آیا با باورها و اعتقاداتی که داریم، در صف لشکریان دستگاه امام حسین(ع) قرار داشتیم یا اینکه در لشکر یزدیان بودیم.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: تعداد قلیلی جزء یاران امام حسین(ع) بودند، اما اکثر افراد لشکر یزید از مسلمانان اهل نماز و روزه بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از خادمان بهداشت، گفت: در ایام شیوع کرونا، نخبگان کشور تولیدات، اختراعات و اکتشافات مناسبی برای کنترل ویروس کرونا داشته است.

امام جمعه قم اظهار کرد: وجود نظام اسلامی نعمت بزرگ و فرصتی است که معنویت و اخلاق در جامعه ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه دوران مأموریت دولت دوازدهم به اتمام رسید و فرصت های زیادی را از دست داد، افزود: امیدواریم که دولت سیزدهم برای ارتقای معنویت و اخلاق جامعه گام های مؤثری را بردارد.

آیت الله سعیدی بر ضرورت برگزاری مراسمات محرم تاکید کرد و گفت: باید محرم امسال، عزاداری و مراسمات امام حسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه و برپا شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶
8سال روحانی را کوبیدید کافی نیست؟ مردم به داستان سرایی های شما در پایه های دینی شک می کنند، این چیز تازه ای نیست که قدرتمند پاسگونیست ..د واقعا بعضی رفتار ها شرم آور است
1
1
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
۸سال جناب آقای روحانی ،چی گیرت اومد ،نکنه وضعت خوبه و مشکلاتت حله ما خبر نداریم.

تعجب از عده ای که وقتی یه انتقاد درستی هم میشه، برنمی تابن.
0
0