۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۸۶۴۸۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

دشمن درصدد به انحراف کشیدن مجالس عزاداری است

دشمن درصدد به انحراف کشیدن مجالس عزاداری است
مازندران - حجت الاسلام شکریان با بیان این که مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید بصیرت آفرین باشد، گفت: امروز یکی از مهم ترین برنامه های دشمن، منحرف کردن عزاداری حسینی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در آستانه ماه محرم در ساری برگزار شد، به نقش مهم و برجسته مبلغان دینی در تبیین معرفت حسینی در جامعه اشاره کرد و گفت: ماه محرم فرصت تبلیغی مغتنمی برای بیان واقعیت های حماسه عاشورا است.
 
وی با بیان این که مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید بصیرت آفرین باشد، افزود: امروز یکی از مهم ترین برنامه های دشمن، منحرف کردن عزاداری حسینی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این وظیفه مبلغان است که بصیرت و آگاهی لازم را در مجالس حسینی به مردم منتقل کنند، تصریح کرد: پرداختن به مسائل مهم کشور و همچنین حمایت دولت انقلابی باید مورد توجه مبلغان دینی باشد.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که مجالس عزادری حسینی نباید تنها به مسائل عاطفی و احساسی ختم شود، خاطرنشان کرد: آگاهی دادن به جامعه و روشنگری از جمله وظایف مهمی است که باید در منبرهای تبلیغی به آن توجه شود.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ورود بدعت و خرافه به عزاداری ها را یکی از مهم ترین آسیب های مجالس حسینی عنوان کرد و گفت: مبلغان دینی باید با بیان مطالب مستند و بر پایه آیات و روایات دینی، مسیر انحراف در عزاداری ها را مسدود کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن از عزاداری حسینی به شدت هراسان است و به همین دلیل تضعیف این مراسم مهم از جمله برنامه های جدی رسانه های دشمن است، تصریح کرد: هجمه های رسانه ای که از ماه ها قبل از سوی دشمنان آغاز شده با هدف کمرنگ و بی رونق کردن این مراسم مذهبی مهم است.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که با توجه به شرایط کرونایی منابر و خطابه های مبلغان دینی باید مختصر و مفید باشد، خاطرنشان کرد: مبلغان از بیان مطالب غیر مستند در منابر پرهیز کنند چون موجب وهن در جامعه خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ مسجد و حسینیه ای در شهرهای استان تعطیل نیست و برپایی مراسم عزاداری سیدو سالار شهیدان و یاران باوفایش با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: اظهار داشت: هیچ بهانه ای برای تعطیلی مراسم عزاداری حسینی وجود ندارد و مجوز برپایی این مراسم ها با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شده است.
 
وی با اشاره به این که باید اقامه عزاداری حسینی با رعایت دقیق موازین بهداشتی صورت گیرد، تصریح کرد: اقامه سوگواری حسینی از سوی مقام معظم رهبری حتی بصورت فردی نشان از اهمیت این مراسم دارد و اماکن مذهبی این مراسم را با رعایت دقیق شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان طبق سنوات سال های گذشته برگزار کنند.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت حفظ سلامت عزادارن و ابلاغ شیوه نامه های برگزاری مراسم به همه هیأت های مذهبی مازندران، تأکید کرد: راز ماندگاری قیام خونین حضرت سیدالشهدا(ع) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا است و این مهم با شور و شکوه باید برگزار شود اما هیات های مذهبی هم حفظ سلامت عزادران را مورد توجه قرار دهند و این شیوه نامه ها باید دقیق رعایت شود./950/پ210/
ارسال نظرات