۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۸۶۷۸۰
دبیر ستاد احیای امر به معروف کرمانشاه:

با تأسی به مکتب حسینی روحیه مطالبه گری از مسؤولان را در جامعه تقویت کنیم

با تأسی به مکتب حسینی روحیه مطالبه گری از مسؤولان را در جامعه تقویت کنیم
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: باید روحیه مطالبه گری که سیدالشهدا(ع) برای آن قیام کرد را در خود تقویت کنیم که این امر در توسعه و اعتلای انقلاب و نظام بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مسعود احمدی، دبیر ستاد احیای امر به معروف کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت دهه اول محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار داشت: به جرأت می توان اعلام کرد که امام حسین(ع) بزرگ ترین آمر به معروف در تاریخ اسلام است.

وی گفت: این امام همام(ع) با شجاعت تمام و مثال زدنی برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم دست به قیام علیه دستگاه زور و زر و سیم امویان زد و با این کار خویش جانی دوباره به اسلام ناب محمدی بخشیدند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سنت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود زیرمجموعه های بسیاری دارد، تأکید کرد: یکی از وجوه بارز امر به معروف و نهی از منکر زنده کردن روحیه مطالبه گری در جامعه است، امام حسین(ع) با قیام خود دوباره روحیه مطالبه گری را در جهان اسلام زنده کردند و امروز ما نیز باید با تأسی از سیره این امام همام روحیه مطالبه گری خویش از مسؤولان را تقویت کنیم.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که به عشق امام حسین(ع) در این شب ها و روزها عزادار هستند باید بتوانند که روحیه مطالبه گری که سیدالشهدا برای آن قیام کرد را در خود تقویت کنند که این امر در توسعه و اعتلای انقلاب و نظام بسیار مهم است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف کرمانشاه در ادامه به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از آمران به معروف است و برای رسمیت بخشیدن به این مهم شعبات ویژه ای در دادگستری های کشور به ویژه دادگستری کرمانشاه اختصاص یافته است.

حجت الاسلام احمدی افزود: شعار امسال ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور،  «قیام حسینی»، «مردم مطالبه گر» و «مسؤولان پاسخگو» است همچنین برای توسعه این شعارها به عمل، در فضای مجازی «هشتگ»های زیادی را راه اندازی کرده ایم.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه برای ترویج هرچه بیشتر و بهتر این فریضه الهی و دینی برنامه هایی در بخش رسانه تولید کرده است که ان شاء الله هفته آینده از آنها رونمایی خواهد شد./1400/پ210/

ارسال نظرات