۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۸۶۹۲۵

نقش هیأت های مذهبی در شکوفایی انقلاب اسلامی

نقش هیأت های مذهبی در شکوفایی انقلاب اسلامی
حجت‌الاسلام پاشایی گفت : جامعه قبل از انقلاب اسلامی جامعه غربزده پهلوی بود که اشرافی گری را رواج داده بود ،جامعه ای که از اسلام فقط اسمی از دین باقی مانده بود.

حجت‌الاسلام محمد تقی پاشایی عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، درباره سرمایه های اجتماعی هیأت گفت : یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی ایران روشنگری اذهان عمومی توسط اهل علم و روحانیت مبارز در منابر محرم و صفر و رمضان بود که جوانان ما الگو گیری از مکتب اسلام و مذهب تشیع و سنت نبوی و اهل بیت علیهم السلام بود خصوصاً امام حسین علیه السلام بود.شعله‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران توسط قیام امام حسین علیه السلام و عاشورا او بود که توسط علمای مجاهد در سراسر ایران تبیین گردید.

حجت‌الاسلام پاشایی در موضوع فرهنگ جامعه قبل از انقلاب اسلامی در فضای هیأت چگونه بود گفت : جامعه قبل از انقلاب اسلامی جامعه غربزده پهلوی بود که اشرافی گری را رواج داده بود . جامعه ای که از اسلام و فرهنگ اسلامی فقط اسمی باقی مانده بود شراب خوری و میکده علنا رایجع پیدا کرده بود فاحشه خانه ها رسماً باز بود فیلم های سینمایی و تبلیغ زندگی اشرافی گری و غربزدگی را می کردو هیچ فرهنگی از هیأتی بودن و امام حسینی نبود.

وی افزود: اختناق حاکم بر جامعه ایرانی جرات تبیین دین مبین اسلام و مذهب تشیع را از علما گرفته بود و هر کس سخنی علیه بدعت های پهلوی می گفت او را به زندان های سیاسی انداخته و با شکنجه های جسمی و روحی و روانی از پا در می آوردند، اما با مجاهدت علما و در راس آن حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری و آیت الله بهشتی و مفتح و مطهری و دیگران مردم را به ظلم و جور نظام ظالمانه پهلوی آشنا کردند و قیام سراسری در سال ۵۷ آغاز شد.

عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه گفت: انقلاب اسلامی ایران زمانی به اوج خود رسید که مردم توانستند با وحدت ملی و کلمه استقلال آزادی جمهوری اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پی ریزی کنند و به نتیجه برسند، مردم با هم عقد برادری بسته بودند و نظام طاغوتی و طاغوتیان را به درک واصل کردند و مکتب اصیل اسلامی محمدی را امام خمینی ره بنا گذاردند و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را بر اساس جمهوریت و اسلامیت تدوین کردند و ولایت فقیه را حاکم بر سرنوشت خود کردند و از آن حمایت کردند .

وی خاطر نشان کرد: امروز با گذشته بیش از چهل سال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر راه اسلامی شدن به پیش می رود اگر چه عده ای معلوم الحال مایلند نظام اشرافی گری و لاابالی گری را راجع دهند و باز همان نظام شاهنشاهی را حاکم کنند که روحانیت مبارز در منابر خود در ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی و سنت نبوی و علوی و مکتب اهل بیت علیهم السلام و قیام امام حسین علیه السلام مردم را از رواج دوباره حکومت فاسد پهلوی بر حذر می دارند .

حجت‌الاسلام  پاشایی در کلام اخر گفت: امروز با وجود بیماری ویروس کرونا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری می توان با رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی خیمه امام حسین علیه السلام را بر پا نمود و از برکات معنوی آن بهرمند گشت و از مرام و مکتب او الگو گرفت .

ارسال نظرات