۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۸۶۹۷۲
آیت الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

ضرورت همکاری مجلس انقلابی با دولت مردمی برای تشکیل سریع کابینه

ضرورت همکاری مجلس انقلابی با دولت مردمی برای تشکیل سریع کابینه
نماینده خبرگان گفت: نمایندگان مجلس انقلابی با دولت مردمی همکاری و همیاری کرده در رسیدگی صلاحیت کابینه پیشنهادی رییس جمهور تسریع داشته باشند.

آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با شاره به توصیه رهبر انقلاب به تسریع تشکیل کابینه رییس جمهور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اختیار و حق قانونی را دارند که به طور کامل و جزئی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را بررسی کنند.

آیت الله مجتهدشبستری بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی این حق را دارند که صلاحیت فردی را برای مدیریت وزارتخانه خاصی تأیید کنند و رأی موافق دهند، یا اینکه صلاحیت آن فرد را رد کنند و رأی مخالف دهند.

وی با بیان اینکه با توجه وضعیت موجود کشور، باید هر چه زودتر باید کابنیه تشکیل دولت تحول آفرین برای حل مشکلات مردم شکل بگیرد، افزود: با توجه به وضعیت نا به سامان کشور به صلاح نیست که نمایندگان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رئیس جمهور را در مدت طولانی انجام دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابزار داشت: نباید صلاحیت وزیران کابینه رد شود و دوباره رئیس جمهور مجبور به معرفی وزیر جدید شود، اما ممکن است برخی وزیران پیشنهادی دولت نتوانند رأی اعتماد از مجلس بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کلیت به کابینه دولت سیزدهم رأی بدهند تا اینکه هیأت دولت سیزدهم به زودی شکل گیرد و در مسیر توسعه و سازندگی کشور گام بردارد.

آیت الله مجتهدشبستری ابراز داشت: نمایندگان مجلس انقلابی با دولت قوی مردمی همکاری و همیاری کنند و نمایندگان در رسیدگی صلاحیت کابینه پیشنهادی رئییس جمهور تسریع داشته باشند.

ارسال نظرات