۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۸۷۱۶۸

اجرای طرح «خادمان سلامت» در حرم مطهر حضرت معصومه

اجرای طرح «خادمان سلامت» در حرم مطهر حضرت معصومه
در قالب طرح خادمان سلامت هر شب 20 نفر از خادمان افتخاری خواهر و برادر به تذکر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توزیع ماسک، ضدعفونی دست‌ها و تنظیم فاصله افراد می‌پردازند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حسین زاده مسئول واحد خدمات زائر اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت در گفت‌وگویی از اجرای طرح خادمان سلامت در این آستان مقدس خبر داد و گفت: در قالب این طرح هر شب ۲۰ نفر از خادمان افتخاری خواهر و برادر به تذکر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توزیع ماسک، ضدعفونی دست‌ها و تنظیم فاصله میان افراد می‌پردازند.
 
وی با بیان اینکه این طرح از اول ماه محرم شروع شده و تا دهم محرم ادامه دارد، گفت: از مهمترین اهداف این طرح جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آستان مقدس بانوی کرامت و احیای امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ سلامت جسمانی زائران است.
 
مسئول واحد خدمات زائر اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: این طرح از اول دهه محرم تا امشب فقط در صحن صاحب الزمان(عج) و در زمان برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی اجرا می شد و در روزهای تاسوعا و عاشورا صبح از ساعت ۱۱ تا ۱۵ و عصر از قبل از نماز مغرب تا ساعت ۲۳ در تمامی صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر انجام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش های رسیده بالای ۹۵ درصد زائرانی که در حرم حضور دارند خودشان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام و جدیت دارند و تنها ۵ درصد از زائران نیاز به تذکر دارند که توسط خادمیاران سلامت این کار انجام می شود.
ارسال نظرات