۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۸۷۱۷۴
مدیر مدرسه علمیه اسلام آباد غرب:

واقعه عاشورا؛ خون‌بهای احیای مجدد اسلام

واقعه عاشورا؛ خون‌بهای احیای مجدد اسلام
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی نیا گفت: اسلام ناب محمدی با خون امام حسین(ع) جانی دوباره گرفت، لذا می توان گفت که تاسوعا و عاشورا خون بهای زنده شدن دوباره اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر مدرسه علمیه اسلام آباد غرب ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان تشکل های دینی و مذهبی این شهرستان اظهار داشت: به جرأت می توان عاشورا و تاسوعا را بخش مجزایی از تاریخ اسلام معرفی کرد.

وی گفت: محرم به عنوان ماه پیروزی خون بر شمشیر شناخته می شود، ماهی که عقل، منطق و انسانیت پیروز اصلی میدان تقابل حق و باطل بود و همگان دیدند که مظلومیت خاندان رسول خدا باعث سست شدن پایه های کاخ های ظلم و ستم به ظاهر مسلمانان آن زمان گردید.

امام جمعه موقت شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه محرم و صفر برای مسلمین جهان به ویژه ملت ایران از اهمیت و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، عنوان داشت: امام راحل زمانی که می فرمایند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، کلام معظم له بدین معناست که بسیاری از شعائر دینی در این دو ماه دوباره زنده شدند.

حجت الاسلام کرمی نیا در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: باید نگاه ما به عاشورا خارج از یک رویداد و اتفاق در بستر زمان و تاریخ باشد، باید به مکتب عاشورا با نگاهی جامعه و جهان شمول بنگیریم، این ماه برای جهان اسلام، ماه سرنوشت است.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب ادامه داد: در دهه محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا بسیاری از حقایق اسلام ناب محمدی که در حال از بین رفتن بودند، با خون امام حسین(ع) و یارانش جانی دوباره گرفت، لذا می توان گفت که تاسوعا و عاشورا خون بهای زنده شدن دوباره اسلام اصیل است.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در صحرای کربلا امام حسین(ع) با اهل بیت شان و یاران اندک خود در برابر سپاه چندین هزار نفری یزید ایستاد و همگان می دانستند که قدرت نظامی در اردوگاه عمربن سعد است، ولی حقیقت این بود که حقانیت واقعی در خیمه های آل رسول (ص) متبلور بود.

امام جمعه موقت شهرستان اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: امسال کرونا و شیوع آن باعث گردید که بسیاری از برنامه های مذهبی به ویژه برنامه های دهه محرم به مانند سابق برگزار نشود، ولی با این وجود باید گفت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط یکایک ما و نیز احساس مسؤولیت ما در برابر هم نوعان می تواند در کمترین زمان ممکن وضعیت را به حالت عادی برگرداند، لذا از همه مردم درخواست داریم که رعایت این موازین را جزوی از وظیفه دینی و شرعی و انسانی خود بدانند تا ان شاء الله بیشتر از این کرونا جان هم وطنان و همشهریانمان را نگیرید./1400/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
افسوس که به جای افکارش زیبایش ، فقط زخم های تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند.
0
0