۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۸۷۳۱۴

امید حرم در بازار نشر

امید حرم در بازار نشر
مؤسسه انتشارات جمکران بمناسبت فرارسیدن ماه محرم کتاب «امید حرم، زندگانی حضرت ابوالفضل»، را روانه بازار کرد.

به گزارش کتاب ونشر خبرگزاری رسا: مؤسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران بمناسبت فرارسیدن ماه محرم کتاب «امید حرم، زندگانی حضرت ابوالفضل»، نوشته سیدابوالقاسم حیدری را روانه قفسه کتابفروشی ها کرده است.

حضرت عباس(ع) فرزند امیرالمومنین علی(ع) و فاطمه ام البنین(س) است، لقب ایشان قمر بنی هاشم، باب الحوائج و سقاست.  با کنیه ابوالفضل، ابوفاضل و ابوالقریه شناخته می شوند. این بزرگوار در چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره متولد شدند. حضرت ابوالفضل(ع)، ۳۴ سال زندگی کردند و در راه اسلام و در روز عاشورا به سال ۶۱ هجری قمری به شهادت رسیدند، مرقد آن بزرگوار، در کربلاست و دارای گنبد، بارگاه، صحن و سرای بزرگ و ملکوتی است.

مورخان اسلامی، دوران زندگانی حضرت ابوالفضل (ع) را به سه دوره زندگی با پدر(حدود ۱۴ سال)، زندگی با امام حسن مجتبی(ع) و زندگی با امام حسین سیدالشهداء(ع) تقسیم کرده اند.

حضرت علی(ع) بعد از شهادت حضرت فاطمه(س)، برای انتخاب همسر اصیل و شجاع، با برادرشان عقیل مشورت کردند و از او یاری خواستند. در تعبیرها آمده، حضرت علی(ع) به عقیل فرمودند: «همسری را برای من در نظر بگیر که از برجستگان و شجاع زادگان عرب باشد و خداوند از او فرزندانی دلاور و جنگجو به من ارزانی دارد.» عقیل نیز فاطمه دختر خرام بن خالد را که بعدها به ام البنین(مادر حضرت عباس و سه پسر دیگر) معروف شد و از خاندان شجاع بنی کلاب بود، معرفی کرد.

سیدعبدالرزاق مقرم در کتاب «العباس» نوشته است: «حضرت علی(ع) فرمودند: "عباس در پیشگاه خداوند دارای مقام بسیار ارجمندی است، خداوند به جای دو دست (که در عاشورا فدا کرد) دو بال به او می دهد و او با دو بال همچون جعفر طیار، در فضای بهشت همراه فرشتگان پرواز می کند." همچنین آمده است: "در آن هنگام که حضرت علی(ع) در بستر شهادت بود، حضرت عباس(ع) را طلبید و او را به سینه اش چسپانید و فرمود: ولدی و ستقر عینی بک فی یوم القیامة؛ فرزندم! به زودی در روز قیامت، چشمم به وسیله وجود تو روشن می گردد"».

ویژگی کتاب

این کتاب با بیان وقایع ولادت تا شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) به تشریح حالات و زندگانی آن حضرت پرداخته است.

قلم روان و ساده نویسی از دیگر ویژگی این اثر می باشد.

استناد دادن به روایات و بعضی از مقاتل در داستانها و وقایع روز عاشورا نیز از ویژگی برجسته این کتاب می باشد.

حجم کم و محتوای غنی این کتاب باعث این شده اشخاصی با مطالعه در زندگی این بزرگوار در زمان کمی با شخصیت ایشان آشنا شوند.

مؤسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران بمناسبت فرارسیدن ماه محرم کتاب « امید حرم، زندگانی حضرت ابوالفضل» ، نوشته سیدابوالقاسم حیدری را در ۹۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای جهت تهیه این کتاب به آدرس قم – خ معلم – پاساژ ناشران و یا بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران، انتشارات کتاب جمکران مراجعه و یا با شماره ۳۷۸۴۲۱۳۱-۰۲۵ تماس بگیرند.

ارسال نظرات