۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۸۷۳۴۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسا:

توجه به مساجد نسخه علاج مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور است

توجه به مساجد نسخه علاج مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: نسخه علاج بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، معرفتی، اخلاقی و سیاسی جامعه در بازگشت به مسجد نهفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی و روز جهانی مسجد بر لزوم توجه دولت انقلابی به نقش مساجد در تحقق بیانیه گام دوم تأکید کرد.

وی افزود: مساجد در گام اول انقلاب اسلامی پیشران حرکت‌های انقلابی در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند و این موضوعی است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده‌اند و رونق بی‌سابقه فضاهای دینی و اردوهای جهادی و بسیج سازندگی را ازجمله برکات مسجد در گام اول انقلاب برشمرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: مساجد در مراحل شکل‌گیری انقلاب و نظام اسلامی که دو مرحله از مراحل پنج‌گانه شکل‌گیری تمدن اسلامی هستند، نقش ویژه‌ای داشتند و اکنون در مرحله دولت سازی و جامعه پردازی بر مبنای گام دوم باید گام‌های اصلی و اساسی برای استفاده از این ظرفیت‌ها برداشته شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تجربه‌های مختلف و مکرر اثبات کرده است که هیچ نهادی به ‌اندازه مسجد به انقلاب خدمت نکرده است و اکنون نیز نسخه علاج بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی و معرفتی و اخلاقی سیاسی جامعه در بازگشت به مسجد نهفته است.

وی افزود: باید این نقش تجربه نگاری، تک‌نگاری و نگاشت نهادی شود و برای راه آینده و آیندگان به‌عنوان توشه راه و چراغ راه، به یادگار بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اکنون و در ابتدای دولت سیزدهم از نظر شرایط زمانی و موقعیت حساس انقلاب و نظام اسلامی و ضرورت افزایش و ارتقای سرمایه بی‌بدیل اجتماعی و اعتماد عمومی، لازم است توجه ویژه‌ای به مساجد صورت گیرد و توجه ویژه به مساجد راهبرد دولت انقلابی باشد.

وی اظهار کرد: حضور دولت انقلابی و هیئت دولت جهادی و ولایی که نقشه راه خود را تحقق توصیه‌ها و مأموریت‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی نظام قرار داده است می‌تواند فرصت کم‌نظیری در این زمینه باشد./9314/ت302/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یا نور
Iran, Islamic Republic of
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
درود
0
0