۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۸۸۰۰۶
مدیر حوزه علمیه برادران لرستان مطرح کرد؛

فعالیت جهادی روحانیت در سنگر مبارزه با کرونا

فعالیت جهادی روحانیت در سنگر مبارزه با کرونا
لرستان - حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به فعالیت جهادی طلاب در مبارزه با کرونا، گفت: روحانیت در این عرصه فعالیت های چشمگیری داشته و در زمینه های مختلف ورود پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام احد عبداللهی، عصر امروز در دیدار مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی و مسؤول ستاد بحران و خدمات اجتماعی حوزه علمیه کشور که در مرکز مدیریت حوزه علمیه لرستان برگزار شد، گفت: طلاب جهادی استان در زمینه های مختلف خدمت به مردم کارهای بزرگی انجام داده اند.

مدیر حوزه علمیه برادران لرستان به ظرفیت طلاب جهادی اشاره کرد و افزود: در زمینه مقابله با کرونا طلاب به صورت جهادی به میدان آمدند و ضدعفونی و گندزدایی معابر، خیابان ها و ارادات، خدمت به بیماران کرونایی در بیمارستان ها، خدمت رسانی به خانواده بیماران، حضور در آرامستان ها و برگزاری کمک های مؤمنانه از جمله فعالیت های جهادی طلاب و روحانیت بود.

وی ادامه داد: در اوایل شیوع ویروس کرونا که امکاناتی وجود نداشت، در راستای ضدعفونی و گندزدایی معابر از امکانات کشاورزی استفاده می شد و طلاب و روحانیت به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند.

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: مدارس علمیه استان لرستان ۱۲ میلیارد تومان از خیرین جمع آوری کردند و به همت طلاب جهادی رزمایش کمک های مؤمنانه در چندین مرحله برگزار شد.

وی با بیان اینکه مبلغان طرح هجرت و مدارس امین هرکدام یک ستاد بودند، یادآور شد: در ایام محرم و قبل از آن نیز طلاب جهادی در جمع آوری و تقسیم نذورات اقدامات بزرگی انجام دادند.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به فعالیت جهادی طلاب در افزایش اعتماد مردم نسبت به روحانیت، بیان کرد: طلاب در هر زمان که احساس نیاز شود، برای خدمت خالصانه به مردم در صحنه حاضر هستند.

وی به همکاری حوزه علمیه خواهران استان در زمینه تولید و توزیع ماسک در استان اشاره کرد و یادآور شد: با راه اندازی کارگاه های تولیدی از سوی مدارس علمیه، تهیه پارچه تولید و توزیع ماسک اقدامات خوبی شکل گرفت.

حجت الاسلام عبداللهی اظهار داشت: در بحث انتخابات نیز همه مدارس علمیه نیز هرکدام یک ستاد بودند و در راستای بصیرت افزایی و روشنگری بین مردم طلاب، مبلغان و روحانیت به صورت جهادی وارد میدان شدند.

وی به نقش طلاب و مبلغان در عرصه تبلیغی و مقابله با فرقه های انحرافی اشاره کرد و عنوان داشت: در این زمینه دیگر نهادها همچون سازمان تبلیغات با حوزه علمیه همکاری چشمگیری داشته اند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات