۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۸۸۰۲۶
حجت الاسلام لیالی در واکنش به مقاله مسیح مهاجری؛

مقصرینی که مدعی شده اند!/ شکل گیری لیبرالیسم اقتصادی در دولت هاشمی

مقصرینی که مدعی شده اند!/ شکل گیری لیبرالیسم اقتصادی در دولت هاشمی
حجت الاسلام لیالی گفت: آیا حاضر هستید نسبت به عملکر ۴۰ ساله خود گزارش دهید؟ شما مشاور اکثر دولت های پس از انقلاب از جمله هاشمی بودید و باید پاسخگو باشید.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سرمقاله مسیح مهاجری خطاب به وی گفت: جناب آقای مسیح مهاجری! آیا حاضر هستید نسبت به عملکرد ۴۰ ساله خود گزارش دهید و بگویید در عرصه فرهنگی کشور چه کردید؟ شما مشاور و معاون اکثر دولت های پس از انقلاب از جمله هاشمی غیر از احمدی نژاد بودید و باید پاسخگو باشید.

به جای پاسخگویی طلبکار شده اید!

وی افزود: شما قرار نیست نظام را محاکمه کنید بلکه شما خود باید پاسخگو باشید و نسبت به عملکرهای دولت‌های اشرافی و دولت‌های متکبر برخاسته از اشرافیت که عملکرهای بسیار منفی را داشتند و با رأی منفی جامعه مواجه شدند جواب بدهید.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی اظهار داشت: برفرض اینکه بپذیریم آقای رئیسی کارهای پوپولیستی انجام داده، من خواهش می‌کنم شما و آقای روحانی یک بار جرأت بکنید و بین مردم راه بروید و با آنها صحبت کنید؛ شما آنقدر اندرون کاخ‌ها نشسته اید که زخم بستر گرفته اید.

نقش روزنامه جمهوری در تئوریزه کردن اشرافیت

وی خاطرنشان کرد: دوسال جرأت نکردید از کاخ‌های خود بیرون بیایید و با مردم سخن بگویید و اگر قرار بود طرحی را افتتاح کنید، از پشت قابل تلویزیون و دورادور علی برکت الله می‌گفتید.

حجت الاسلام لیالی گفت: قبل از اینکه مسیح مهاجری سؤال کند ما باید سؤال کنیم که اموال حزب جمهوری کجاست؟ چرا تفکر برآمده از اشرافیت در این نظام را شما و تیمتان در روزنامه جمهوری تئوریزه کردید؟ امامی که خودش را خادم محرومان می‌دانست در کجای اندیشه شما جای دارد؟

دولت هاشمی در اندیشه توسعه لیبرالیسم غربی مردم را ضعیف و عدالت را نابود کرد 

وی ادامه داد: برفرض اینکه آقای رئیسی هیچ کاری نکند، همینکه مسئولین از جنس مردم و در میان مردم باشند بالاترین خدمت است و اگر نتواند دردی از دردهای ملت را دوا کند، خودش درد مردم نیست؛ دولت هاشمی در اندیشه توسعه لیبرالیسم غربی مردم ضعیف را فدا کرد و عدالت را نابود کرد تا لیبرالیسم اقتصادی شکل بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما احتیاج به مدیریت حاج قاسم داریم که از عراق به خوزستان بیاید و در وسط گل و لای و بین سیل زدگان به درد مردم برسد.

وی عنوان کرد: ما هنوز هم دلمان برای احمدی نژاد سال 84 تنگ شده است زیرا گفتمان او گفتمان عدالتخواهی بود، گفتمان فقرا و محرومین بود و اتفاقا آقای احمدی نژاد از زمانی منحرف شد که تفکر اشرافی شما را در پیش گرفت.

مردمی بودن رئیسی؛ دلیل هجمه های اصلاحات

حجت الاسلام لیالی تأکید کرد: اکنون ما درگیر مسئولان اشرافی شده ایم که مظهر و نماد آنان اشرافیت و تهران نشینی است و نگاهشان به بالای شهر است و کاری به روستاها ندارند؛ من تصریح می‌کنم که ما گرفتار مدیرها و وزرایی شده ایم که پای تخت برخی پایتخت نشینان نشسته اند و بر گرده مردم سوار شده اند.

وی در پایان یادآور شد: آقای مهاجری و جریان اصلاحات دارد می‌سوزد که دولت مردمی روی کار آمده است که با مردم است و بین مردم قرار دارد؛ اگر هم قرار است مذاکره کنیم، باید با مردم و نخبگان مذاکره کنیم نه با غرب گرایان و غرب گدایانی که درد مردم را نمی‌فهمند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
تقیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
چه تحلیل زیبا و جالبی بود.
خوب جواب مسیح مهاجری رو دادید.
اینها دست از اشرافییتشون بر نمی دارند.
1
0
بیدل
Iran, Islamic Republic of
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
گویی روزنامه جمهوری سالیانی است که در یک حیرتی گرفتار است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
.. انتقاد..
0
0