۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۸۸۳۱۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

همه اقشار جامعه به تقویت و ترویج فرهنگ مهدویت بپردازند

همه اقشار جامعه به تقویت و ترویج فرهنگ مهدویت بپردازند
اصفهان - آیت الله سلیمانی به لزوم تقویت و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اشاره کرد و افزود: همه اقشار جامعه برای تقویت و ترویج فرهنگ مهدویت اهتمام داشته باشند.
گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مهدویت که در حسینیه علی اکبر این شهرستان برگزارشد، گفت: وعده الهی که حکومت صالحان در زمین است هنوز محقق نشده و تحقق آیه ۵۵ سوره نور برای حکومت صالحان فقط با ظهور امام زمان(عج) ممکن است.

وی به لزوم اولویت تقویت و ترویج فرهنگ مهدویت درجامعه اشاره کرد و افزود: همه اقشار جامعه برای تقویت و ترویج فرهنگ مهدویت درجامعه اهتمام داشته باشند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه برنامه ریزی وفرهنگ سازی صحیح می‌تواند زمینه ساز شکل گیری فعالیت‌های مهمی در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت باشد، اظهار داشت: با تخصصی کردن و تعمیق باور‌های دینی، شناخت مهدویت و استفاده از فضای مجازی برای ظهور امام عصر(عج) باید فرهنگ سازی کرد.

به گفته وی انتظار فرج برای شیعیان اهمیت بسیاری دارد و در روایات متعدد ثواب عظیمی برای منتظران واقعی در نظر گرفته شده است، از این رو انتظار درجامعه باید به فرهنگ تبدیل شود و همه وظیفه دارند برای احیای این فرهنگ ناب تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان فرهنگ انتظار را جوهره و پشتوانه حرکت شیعه در طول تاریخ دانست و گفت: دشمنان اسلام به همین دلیل برای ضربه زدن و شکست شیعیان متحد شده و تلاش می‌کنند تا به فرهنگ مهدودیت و انتظار آسیب برسانند، از این رو همه وظیفه داریم دراین زمینه براساس توصیه‌های بزرگان دینی به وظیفه خود عمل کنیم.

آیت الله سلیمانی به ظرفیت‌ها و ابعاد گوناکون موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره در طول تاریخ تلاش کرده‌اند تا ذهن جوانان را از حقایق مهدویت دور کنند.

وی با اشاره به اینکه خرافات و تعیین زمان ظهور از آسیب‌هایی است که به مهدویت ضربه زده است، اظهار داشت: علما و مراجع تقلید به عنوان سنگربانان مکتب اهل بیت(ع) با هوشیاری تلاش کرده‌اند تا مهدویت دچار انحراف نشود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امروز نه تنها مسلمانان و شیعیان، بلکه همه جهان چشم انتظار مصلح و منجی هستند که با ظهور خود درد‌های بشریت را درمان کند، یادآور شد: این همان وعده خداوند در قرآن کریم است که زمین در سیطره بندگان صالح خدا قرار خواهد گرفت./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات